سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۷

درجلسه تلفیق کمیسیونهای عمرانی و مالی شورای اسلامی شهر قزوین صورت گرفت؛

پروژه های عمرانی مناطق یک و دو شهر قزوین بررسی شد / تاکید بر تسریع در اجرای پروژه های عمرانی

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه تلفیق کمیسیونهای عمران، ترافیک و امور زیربنایی با مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری ضمن بررسی لوایح مربوطه ،پروژه های عمرانی مناطق یک و دو شهر قزوین را مورد واکاوی قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه تلفیق کمیسیون های عمران، ترافیک وامور زیربنایی با مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری به ریاست مهدی مهدی خانی و ولی چگینی و با حضور اعضا،عرشیان معاون حمل  نقل و ترافیک،حافظی مدیر عامل سازمان خدمات طراحی، ملکی پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک، طاهرخانی رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش، نمایندگان سازمانهای تاکسیرانی، مدیریت پسماند، مسئولین عمرانی مناطق یک و دو و  کارشناسان مربوطه با هدف بررسی لوایح مربوطه در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

براساس این گزارش ،در ابتدای این جلسه نامه نرخ پیشنهادی سرویس دانش آموزی مدارس، مصوب کارگروه ماده ۱۸ مطرح شد و با حضور عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

این گزارش می افزاید؛طبق مصوبه کارگروه ماده ۱۸ و تعیین نرخ سرویس دانش آموزی در سال تحصیلی جاری  بر اساس تنوع خودرویی شامل خودروی سواری در دو بخش پراید ،تیبا و پیکان  و تاکسی، سمند، تندر ۹۰ و تفکیک مسافت در سه محدوده تا سه کیلومتر، شش کیلومتر و بیش از ۹ کیلومتر قیمت گذاری ها متفاوت خواهد بود.

همچنین  توجه به نرخ گذاری معقول براساس لحاظ شدن نرخ بیمه،استهلاک و افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو از جمله مواردی بود که توسط  کارشناسان مربوطه مطرح شد.

این گزارش خاطر نشان می کند؛ در این بخش ازجلسه اعضای کمیسیون ضمن بررسی مفاد قرارداد با جزییات و آنالیز قیمتها بر لزوم ارایه تنطیم و ارایه لایحه تعیین نرخ سرویس دانش آموزی از سوی آموزش و پرورش و چکش کاری این موضوع در کارگروه ماده ۱۸  تاکید نمودند.

در ادامه جلسه لایحه خرید سه دستگاه پلاک خوان جهت اعمال مکانیزه قانون کلیه ناوگان فاقد معاینه فنی و طرح بار برگ با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان پس از بررسی مورد تایید قرار گرفت.

این گزارش خاطر نشان می کند؛ لایحه برگزاری مناقصه جهت بررسی راه کارهای مدیریت ترافیک هسته مرکزی شهر مورد بررسی قرار گرفت و جهت بررسی های تکمیلی مسکوت ماند.

در بخش دیگر این جلسه ،لایحه اخذ مجوز مناقصه پیرامون عملیات حفاری و خاک برداری لندفیل جدید سایت پاکسار با حضور جباری مسؤل دفن و پردازش سایت پاکسار مورد واکاوی قرار گرفت.

همچنین لوایح اخذ مجوز برگزاری مناقصه برای اجرای پروژه‌هاي بهسازی ۵۰ حلقه چاه جذبی و پاکسازی و لایروبی نهرها، کانالها و زیر پلها  و اخذ مجوز برگزاری مناقصه برای اجرای هفت پروژه در سطح منطقه دو پس از بررسی به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

واکاوی و بررسی پروژه های عمرانی مناطق مختلف شهری از دیگر اقدامات این کمیسیون بود که در این جلسه  با حضور آقاجانی مسؤل عمرانی منطقه یک و حسامی مسؤل عمرانی از منطقه دو مورد صورت گرفت.

آقاجانی مسؤل عمرانی منطقه یک به اقدامات این منطقه در حوزه عمرانی اشاره نمود و گفت: پروژه های اجرای  مرمت و ترمیم آسفالت ،اجرای فرهنگسرای چوبیندر و پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه،پیاده روسازی خیابان راه آهن و خیابان امام خمینی(ره)،اجرای پروژه سالن ورزشی مشعلدار،لوله گذاری در کوچه زندی پور خیابان راه آهن،احداث خانه فرهنگ باغ نشاط از جمله مهم ترین پروژه های مهم این منطقه می باشد.

همچنین حسامی نیز از منطقه دو شهرداري قزوین به بیان پروژه های  مهم این منطقه از قبیل ساختمان ناحیه شهید بابایی،احداث نمازخانه بوستان شهید  بهشتی، سوله ورزشی اندیشه،اشاراتی داشت .

اعضای کمیسیون ضمن بررسی پروژه های عمرانی مناطق یک و دو شهر قزوین رفع مشکلات در شیب جوی های آب، رسیدگی به وضعیت ترمیم ترانشه و آسفالت و تسریع در اجرای پروژه های عمرانی تاکید نمودند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط