یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۵

اشدری ،

لزوم ارایه تخفیف و یا بخشودگی در عوارض پروانه ساختمانی به خانواده های بیش از سه فرزند

مدیریت شهری قزوین در انجام تکالیف خود در جهت جوانی جمعیت و فرزندآوری از جمله ارایه تخفیف یا بخشودگی عوارض ساخت و ساز به خانواده های بیش از سه فرزند اهتمام جدی داشته باشد.

فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین،در جلسه علنی شورا که باحضور شهردار قزوین و با هدف بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: خانواده دارای سه فرزند ۵۰ درصد ، خانواده ۴ فرزند ۷۵ درصد و خانواده ۵ فرزند ۱۰۰ درصد عوارض رایگان لحاظ شود .شورای اسلامی شهر نیز باید برای اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت در شهرداری نظارت لازم را داشته باشد و در این خصوص اقدامات لازم را به شورا گزارش دهد .
 
وی در بخش دیگری از این جلسه که پیرامون بررسی واگذاری دهکده طبیعت به صورت اجاره به سرمایه گذار جدیدگفت: ضمن موافقت با مغایرت فرمانداری و رعایت مزایده ، در کنار این واگذاری باید آورده شهرداری و سرمایه‌گذار کاملاً روشن ، شفاف و مشخص باشد، همچنین سوابق سرمایه‌گذار و حسن کارش در جاهایی که بوده، مشخص شود. قرار نیست شهرداری فضا را برای حیوانات سرمایه‌گذار جدیددرست کند و بعد حیوانات شهرداری نیز در مالکیت سرمایه گذار درآید !
 
وی افزود: با وجود اینکه مدیر قبلی دهکده طبیعت  روحیه‌اش با حیوانات عجین بود و با او قرارداد محکمی  هم بسته شده بود، وضعیت دهکده طبیعت به این شکل نامساعد درآمد، حالا سؤال این است که این سرمایه‌گذار جدید، ندیده و نشناخته می‌خواهد سرمایه شهرداری قزوین را به کدام سمت بکشاند؟
 
نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: تقاضا می‌کنم وضعیت سرمایه‌گذار جدید حتماً ارزیابی و بررسی شود، چرا که این آسیبی که به حیوانات و محیط زندگی آنها می‌رسد،‌ آن موقع نمی‌رسید و دور از انصاف است که بخواهیم چیز دیگری بگوییم. با اینکه خودم با شرایط پیشین موسسه، از مخالفان انعقاد تفاهم‌نامه با آقای نوری به عنوان سرمایه‌گذار دهکده طبیعت بودم، ولی دور از انصاف است که بگوییم ایشان هیچ خدماتی نداشته است .
 
وی تصریح کرد: اگر تغییر رویه‌ای در عملکرد ایشان با اصلاح تعهدات طرفین قرارداد موسسه پیدا شود، شاید گزینه‌ای از این بهتر برای مدیریت دهکده طبیعت وجود نداشته باشد و باید به این موضوع رسیدگی شود. سلامت این حیوانات باید برای همه ما مهم باشد، چون موجودات جاندار و بی نظیری هستند که در ایجاد شادی و نشاط مردم موثرند و به عنوان یکی از مراکز مهم گردشگری قزوین به شمار می‌رود .
 
اشدری همچنین خاطر نشان کرد: مدیرانی که در حال حاضر در دهکده طبیعت در مسند کار و اجرا هستند افراد خوب و دلسوزی هستند، اما قبول داریم که این‌کاره نیستند، یعنی دوست دارند خدمت خوب انجام دهند اما توان کارکردن در این حوزه را ندارند  
 
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین،حیواناتی هم که در این مدت در دهکده طبیعت جانشان را از دست دادند، به علت سوءمدیریت عمدی این آقایان نیست، بلکه به این خاطر است که مدیران جدید این‌کاره نیستند. این حیوانات در سرما و گرما و در بهداشت و خوراک نیاز به رسیدگی‌های حساسی دارند .
 
‌  وی تصریح کرد: شهردار قزوین در این حوزه بازنگری کند و توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد، از یک‌ طرف حفظ جان این حیوانات مهم است و از طرف دیگر بودجه‌ای که تا به امروز در دهکده طبیعت تخصیص داده شده، سرمایه کمی نیست.
 
اشدری در بخش دیگری از این جلسه بر اهمیت مدیریت مراکز فرهنگی شهرداری قزوین تاکید کرد و افزود: باید شهرداری قزوین برای مراکز فرهنگی مدیریت ویژه و تخصصی درنظر بگیرد و باری به هر جهت نباشد  و حتما کمیسیون فرهنگی شورا در خصوص مدیریت این مراکز از جمله تئاتر شهر نظر خود را اعلام کند و نطارت جدی داشته باشد.
 
وی  همچنین خواستار ارایه گزارش اقدامات شهرداری قزوین در خصوص پروژه راژیا و رفع مشکلات ساکنین این پروژه  شد و گفت: ضمن استعلام از شهرداری نسبت به مراجعات مردمی ، جهت تعیین و تکلیف و خاتمه دادن به مشکلات این پروژه بهتر است با حضور اعضای شورا و شهردار  جلسه ای مشترک با نمایندگان این پروژه تشکیل شود .
 
اشدری همچنین پیشنهاد داد برای پرونده هایی که در کمیسیون ماده صد قبل از سال ۱۴۰۰ رای تخریب دارند و رای دیوان عدالت آنها همان تخریب است برای برخورداری از دستور العمل بند " ت " تبصره ۶  قانون بودجه ، به عنوان راهکار پیشنهاد می‌شود مجددا در کمیسیون تجدید نظر ماده صد" دیوان عدالت اداری"  پرونده ها بررسی شود تا بتوانند با رعایت قوانین  از بند ت تبصره شش قانون بودجه در این خصوص بهره مند شوند و رای آنها از تخریب به جریمه اعاده گردد.

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط