یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۸

در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

لزوم راه اندازی موزه خوشنویسی در مجموعه سعدالسلطنه

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی برنامه های مدیریت شهری در اعیاد مبارک قربان تا غدیر و نامه های واصله بر لزوم راه اندازی موزه خوشنویسی در سرای سعدالسطنه تاکید شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی، منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی و با هدف بررسی برنامه های مدیریت شهری در اعیاد قربان تا غدیر ، سالروز ولادت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا( س) و نامه های واصله در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

براساس این گزارش،اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه خواستار راه اندازی  موزه خوشنویسی در سرای سعدالسطنه شد و گفت: به منظور بهره مندی از ظرفیت و توان هنرمندان مطرح خوشنویسی و ارایه آن به گردشگران ومسافران ضرورت دارد تا موزه خوشنویسی دایر شود.

 وی با بیان اینکه زیر ساخت های ایجاد موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه فراهم است افزود: شهر قزوین دارای هنرمندان بنام در عرصه خوشنویسی است و به نظر می رسد به یک موزه خوشنویسی در قزوین نیازمندیم تا بتوانیم آثار قدیمی و معاصر خوشنویسی استان و کشور و حتی جهان اسلام را در آن به نمایش گذاریم.
 
به گفته اللهیاری، باید در معرفی این آثار فاخر اقدامات مناسبی صورت گیرد و ایجاد موزه خوشنویسی می تواند قدم خوبی در ین راستا باشد .

در ادامه جلسه، اشدری نائب رییس کمیسیون فرهنگی نیز در سخنانی خواستار تعیین تکلیف موزه دکتر صالحی در سعدالسلطنه شد و گفت: بسیاری از آثار مهم این موزه به تهران برده شده و از آنجایی که مدیریت شهری نگهبان اموال شخصی و سرایدار نیست لازم است تا این موزه تعیین تکلیف شود تا بتوانیم از این فضا برای دایر کردن موزه خوشنویسی استفاده نماییم .

وی همچنین بر لزوم حمایت از برخی افراد علاقه مند که به طور شخصی اقدام به جمع آوری آثار موزه ای جهان می کنند اما مکانی برای در معرض دید قرار دادن ندارند تاکید نمود.

به گفته وی ،همچنین می توانیم در ایام مناسب روز و هفته فرهنگی قزوین روز خوشنویسی را هم داشته باشیم و پیگیری برای ثبت تاریخی این روز از طریق میراث فرهنگی صورت گیرد.
 
برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در سخنانی به تشریح برنامه های سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س )و حضرت علی (ع) پرداخت و گفت:برنامه ای با مشارکت سازمان ملی جوانان با حضور زوج  های جوان در حیاط سعدالسلطنه در تاریخ سی ام خرداد ماه، اجرای برنامه نمادین عقد ازدواج در گلزار شهدا با پیش بینی حضور هزار نفر در روز سه شنبه سی ام خرداد ماه و مساعدت شهرداری در اجرای برنامه های دیگر از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده است.

همچنین گفتنی است؛ در این جلسه مباحثی از قبیل رتبه بندی فرهنگسراها و مراکز فرهنگی شهرداری و واگذاری این مراکز از طریق تشریفات مزایده،توجه به زیباسازی شهری در مناسبت‌ها  به ویژه مناطق منفصل شهری مطرح شد .

در بخش دیگری از این جلسه ،منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در این جلسه به تشریح برنامه های این سازمان در مناسبتهای دهه ولایت و سالروز ازدواج حضرت علی (ع )و حضرت فاطمه زهرا (س)  پرداخت و گفت:آذین بندی دائمی در برخی خیابانهای شهر،اجرای نقاشی دیواری با موضوع غدیر ،زیباسازی در مناطق منفصل شهری  و اجرای سایر برنامه های زیباسازی در مناسبت ایام دهه ولایت در شهر  در دستور کار سازمان قرار دارد.

این گزارش خاطر نشان می کند؛ در پایان این جلسه به تعدادی از درخواستها و نامه های واصله رسیدگی شد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط