سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۳

در جلسه تلفیق سه کمیسیون شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

بررسی پیشنهادات مکان یابی احداث دو تقاطع غیر هم‌سطح در شهر قزوین

در جلسه تلفیق کمیسیون‌های شهرسازی، عمران و مالی شورای اسلامی شهررقزوین ،اعضا ضمن بررسی لوایح مربوطه پیشنهادات مکان یابی احداث دو تقاطع غیر همسطح در سطح شهر قزوین را مورد بررسی قرار دادند.

به‌گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه تلفیق کمیسیونهای شهرسازی، املاک و حقوقی با عمران ،ترافیک و امور زیربنایی و مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهری السادات تقوی و با حضور اعضای شورا،بهنام زاده مدیر املاک،پوریوسفی مدیر منطقه سه، و کارشناسان املاک و شهرسازی و ترافیک ،با هدف بررسی لوایح مربوطه برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای جلسه لایحه شهرداری قزوین پیرامون توافق شهرداری با آقایان خرقانی وحسن پور مبنی بر واگذاری ۵۸۰ مترمربع زمین واقع در مشعلدار مورد بررسی قرار گرفت و جهت تصمیم گیری به صحن شورا ارجاع شد.

در ادامه جلسه، درخواست شرکت نسیم سلامت پاسارگاد مبنی بر مساعدت شهرداری قزوین در احداث این مجموعه بیمارستانی،هتل و سایر کاربری های خدماتی و رفاهی مورد بازخوانی قرار گرفت و پس از استماع نظرات نمایندگان این شرکت و مشکلات موجود در این پروژه شامل تغییر کاربری زمین و پرونده آن در کمیسیون ماده پنج و جانمایی کاربری های آن مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا مساعدت ها پس از ارجاع و تعیین تکلیف آن در کمیسیون ماده پنج بررسی شود.

 بررسی لایحه نحوه صدور پروانه و نظارت بر ساخت و ساز در روستای باراجین از دیگر لوایحی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت وهر کدام از اعضا به بیان نقطه نظرات خود پیرامون موافقت و یا مخالفت با این لایحه پرداختند و مقرر گردید جهت تعیین تکلیف این موضوع به صحن شورا ارجاع شود.

در بخش دوم این جلسه که به ریاست مهدی مهدی خانی برگزار شد لوایح مربوط به حوزه عمران و ترافیک مورد بررسی قرار گرفت.

بر این اساس،پروژه های عمرانی منطقه سه شامل احداث سرویس بهداشتی در بوستان لاله شهرک مهدیه، پروژه عملیات اجرایی  پارک پیروزی و پروژه ترمیم ترانشه و لکه گیری مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

همچنین لوایح اخذ مجوز مناقصه برای پروژه های منطقه یک شامل پروژه بهسازی و مرمت ساختمان فروشگاه تعاونی مصرف کارکنان و پروژه مرمت و لکه گیری آسفالت ناحیه امامزاده علي (ع)  مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

این گزارش می افزاید؛لایحه شهرداری قزوین پیرامون احداث دو عدد پست برق جهت روشنایی پروژه بلوار آیت الله باریک بین  با اخذ پیمانکار واجد شرایط با حضور امیر یعقوبی دوست مدیر پلها و تقاطع ها در معاونت‌ فنی و عمرانی مورد بررسی و تصویب اعضای کمیسیون قرار گرفت .

در ادامه استفساریه شهرداری قزوین پیرامون پرداخت یارانه بلیط  ناوگان اتوبوسرانی طبق لیست پیوستی مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

همچنین لایحه شهرداری قزوین مبنی بر اخد مجوز جهت انجام سرویس‌های دربستی و پشتیبانی و گردشگری سازمان اتوبوسرانی توسط رانندگان ملکی با حضور تقوی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی تشریح و بررسی شد .

در بخش دیگری از این جلسه، عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین همچنین به ارزیابی طرح رایگان شدن ناوگان اتوبوسرانی اشاره نمود و گفت: از تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه طرح رایگان شدن خدمات اتوبوسرانی در قزوین اجرا شد و با بررسی ها ۱۳۴ درصد افزایش حجم سفر طی یک ماه مشاهده شد.

وی خاطر نشان کرد: شورای شهر باید سیاست مورد نظر را در مورد ادامه رایگان بودن ناوگان اتوبوسرانی و رایگان شدن و اصلاح خطوط در نواحی اصلاح خطوط اتوبوسرانی و یا رایگان شدن خطوط اتوبوس در نواحی منفصل شهری منفصل شهری توسط ناوگان ملکی شهرداری را اعلام نماید.

همچنین تقوی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در ادامه به طرح توزیع  پرسشنامه میان استفاده کنندگان از ناوگان اتوبوسرانی و میزان رضایت مندی آنان و ارزیابی وضعیت رایگان شدن خدمات اتوبوسرانی اشاراتی داشت.

وی با توجه به بررسی و تحلیل اثرات مثبت  منفی اجرای طرح رایگان و میزان افزایش مسافر درخطوط پیشنهاد نمود، تا  به منطور اجرای طرح اصلاح خطوط تا پایان خرداد ماه سال جاری فعالیت ناوگان به طور رایگان ادامه داشته باشد و به جهت حمایت قشر ضعیف و کم برخوردار نواحی منفصل شهری دانش و ناصر آباد ،مشعلدار و باغ نشاط تا پایان سال جاری به صورت رایگان خدمات ارائه گردد.

در ادامه اعضای کمیسیون پیشنهادات معاونت حمل ونقل  ترافیک شهرداری قزوین مبنی بر جانمایی احداث دو تقاطع غیر همسطح در شهر قزوین را مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است؛  در ادامه جلسه که با حضور علمی معاون فنی و عمرانی شهرداربرگزار شد،احداث تقاطع غیر همسطح در محورهای بلوار معلم - شهید چگینی و معلم-  بلوار آیت الله باریک بین ،دفاع مقدس،فلکه اول کوثر،ولیعصر (عج) از جمله مکان هایی بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید پس از بازدید درخصوص اجرایی شدن دو تقاطع غیر همسطح تصمیم گیری شود.
 
همچنین از دیگر مواردی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت طرح اصلاح خطوط اتوبوسرانی بود که جزییات خطوط و میزان مسافر و پیشنهادات اصلاح خطوط در کوتاه مدت تشریح شد و مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط