سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۶

در جلسه کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد ؛

لزوم توجه مدیریت شهری به مطالبات کمیسیون بانوان/برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌های با مشارکت شهروندان صورت گیرد

در جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده ‌شورای اسلامی شهر قزوین برنامه های پیشنهادی این کمیسیون و مدیریت شهری قزوین در روز عید غدیر و سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست فاطمه اشدری و با حضور اعضا،حافظی مدیر عامل خدمات طراحی،سعیدی مدیر توسعه سرمایه انسانی و نظری پور و رجبی مشاورین شهردار و جمعی از مشاورین فرهنگی این کمیسیون در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در ابتدای جلسه اشدری رییس کمیسیون در سخنانی ضمن با اهمیت خواندن فضاهای اختصاصی مادران و کودکان در همه فضاهای پارکی قزوین گفت: این موضوع یکی از مطالبات کمیسیون بانوان است که باید در مدیریت شهری به آن توجه شود‌.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، همچنین با اشاره به افتتاح بوستان مادر و کودک گفت: علی رغم تاکیدات اعضای شورا در کمیسیون بانوان مبنی بر اعمال تغییرات با رویکرد مادران و کودکان اما در این بوستان توجهی به این موضوعات نشده است.

وی تاکید کرد: این بوستان آبروی شورا و شهرداری قزوین است اما به بسیاری از سیاست‌های کمیسیون بانوان در این بوستان عمل نشد و خواسته های این کمیسیون را برآورده نشد.

اشدری همچنین خواستار اجرایی شدن بوستان قرادآباد شد و گفت: بایستی این بوستان که طرح آماده دارد و می تواند مکانی برای رونق گردشگری فرهنگی و معرفی باغستان سنتی باشد اجرایی شود.

اشدری همچنین در ادامه با اشاره به دستور کار کمیسیون مبنی بر تسهیلات رفاهی برای ازدواج کارکنان و فرزندآوری، خواستار ارایه برنامه های مدیریت شهری در مناسبت سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت امام علی (ع)شد.

رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد: برنامه ها وجشنهای خوبی باید برای این مناسبت تدارک دیده شود و از ظرفیت پایگاه‌های بسیج در محلات برای مشارکت شهروندان استفاده شود.

اشدری با اشاره به برنامه های مدیریت شهری در روز عید غدیر خم خاطر نشان کرد: به مناسبت روز عید سعید غدیر خم پیشنهادات خوبی از سوی پاتوق هنر و مشاورین فرهنگی کمیسیون با رویکرد بانوان و کودکان و غدیر در نظر گرفته شده است که بایستی با همراهی سازمان فرهنگی ورزشی اجرایی شوند.

همچنین حق شناس نائب رییس شورا و رییس بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین نیز با بیان اینکه غدیر یک مسأله شخصی نیست بلکه یک هویت و دستور است، افزود: باید پیام غدیر به انحای مختلف به کودکان که آینده ساز هستند منتقل شود و زیر ساختها  در جلسات و برنامه ها برای حضور کودکان و نوجوانان فراهم شود.

وی همچنین تصریح کرد:اسامی مختلفی از جمله یوم السرور،یوم السلام و یوم التبسم برای روز غدیر مطرح شده است و درکنار این اسامی یوم الطعام نیز ذکر شده است لذا برنامه های جشنواره غذا و آش با محوریت غدیر مورد تاکید است و می تواند جزو برنامه های مدیریت شهری در مناسبت عید سعید غدیرخم قرار گیرد.

همچنین گفتنی است؛ راه اندازی پویشهای جشنهای عید سعید غدیر و افزایش مشارکت شهروندان، استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج،فضاسازی شهری متناسب با عید غدیر،اجرای برنامه های فرهنگی و هنری برای کودکان و خانواده در بوستان بانوان جنوب شهر مانند نمایش عروسکی اجرای تئاتر و برگزاری نمایشگاه آثار هنری در بوستان مادر و کود‌ک،برپایی غرفه های مشاوره از جمله برنامه های مهم در روز عید غدیر می باشد.

این گزارش خاطر نشان می کند؛ارایه تسهیلات ازدواج برای کارکنان شهرداری قزوین از جمله هدیه ازدواج و تسهیلات فرزند آوری نیز از دیگر مواردی بود که در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت و مورد بررسی قرار گرفت.

 

پایان پیان/

تصاویر مرتبط