دوشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۸

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تصویب شد؛

ساخت و نصب مجسمه شهید رضا حسن پور در قزوین

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین که با هدف بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد اعضا با ساخت مجسمه شهید حسن پور یکی از فرماندهان دفاع مقدس موافقت نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور حق شناس نائب رییس شورا و رییس بنیاد غدیر استان و سایر اعضای کمیسیون،کشاورز صفیئی نماینده شهردار، منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی ،برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی و با هدف بررسی برنامه های مدیریت شهری در دهه امامت و ولایت،واگذاری ساخت مجسمه شهید حسن پور و افزایش فضای تبلیغاتی در مسیر کمربندی آیت اله باریک بین در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در ابتدای جلسه،منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در خصوص لایحه واگذاری ساخت مجسمه شهید حسن پور اظهار کرد: مجسمه شهید رضا حسن پور توسط هنرمند محمد علی جمالی و با اعتبار بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان ساخته خواهد شد و در میدان با نام این شهید در خیابان نواب نصب خواهد شد.

وی همچنین با توجه به برنامه ریزیزهای صورت گرفته جهت اصلاح هندسی این میدان گفت:به منظور بهسازی و اصلاح هندسی میدان شهید حسن پور برنامه ریزی شده تا شهرداری منطقه چهار و سازمان ترافیک در این خصوص اقداماتی را انجام دهند و سپس مجسمه شهید حسن پور در این میدان نصب شود.
 
منجم در بخش دیگری از سخنانش به تشریح لایحه احداث ده عدد بیلبورد با ابعاد ۱۲ در ۵ با برآورد پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مسیر کمربندی آیت اله باریک بین پرداخت و گفت : با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه کمربندی آيت اله باریک بین و افتتاح آن در ماه‌های آتی لازم است تا برای فضای تبلیغاتی در این مسیر اقداماتی صورت گیرد لذا این لایحه به شورا ارایه گردید.

همچنین گفتنی است؛ اعضای کمیسیون نیز در سخنانی خواستار اصلاح هندسی و بهسازی میدان شهید حسن پور و نصب و آماده‌سازی این مجسمه در میدان به نام این شهید در خیابان نواب شدند.

در بخش دیگری از این جلسه برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز به برنامه های دهه امامت و ولایت و برنامه روز غدیر اشاره نمود و گفت: هنوز ریز برنامه ها مشخص نشده است اما در تاریخ ۱۶ تیرماه جشن کاروان غدیر با محوریت پیاده روی خانواده برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در مسیر این پیاده روی موکب های پذیرایی و برنامه های فرهنگی و شاد تدارک دیده شده است  و در یک بخش نیز برنامه استیجی فراهم شده که از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

اللهیاری رییس این کمیسیون نیز در سخنانی خواستار برگزاری برنامه های فاخر و جشن عید غدیر در شهر و فضاسازی شهری شد و گفت: باید برای فضاسازی شهری و اجرای برنامه ها از مشارکت شهروندان استفاده نمود،همچنین برای برگزاری موکب ها در مسیر جشن کاروان غدیر و پیاده روی خانواده از سازمان تبلیغات ستاد اربعین هماهنگی لازم صورت گیرد.
 
در ادامه نیز حق شناس نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین و رییس بنیاد غدیر استان خاطر نشان کرد؛باید برنامه ریزی جهت برگزاری پیاده روی خانواده به طریقی باشد که جشن غدیر را تحت الشعاع قرار ندهد.

وی تصریح کرد: عید غدیر بالاترین و برترین عید جامعه تشیع است و باید با اعتقاد کارفاخر و خوبی را در سطح شهر اجرا نماییم.

حق شناس همچنین به برخی برنامه های در نظر گرفته برای مناسبت عید غدیر در این جلسه اشاراتی داشت.

در این جلسه،لایحه استفاده از مربیان ورزشی و ناظران در بوستانها مورد بررسی قرار گرفت و مباحثی از جمله مسائل حقوقی و نحوه کارکرد آنان در بوستانها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر بررسی های بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

همچنین در این جلسه به تعدادی از نامه های مردمی رسیدگی شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط