یکشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۰

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین

شورای شهر در ساختار نظام اجتماعی کشور فرصت بی نظیری است

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین با حضور در صحن علنی شورا ضمن تبریک روز شوراها فرصت حضور در شورا و مدیریت شهری را یک فرصت در جهت توسعه شهر دانست.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، غلامحسن اسلامی صدر سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین با حضور در صحن علنی شورای اسلامی به مناسبت نکوداشت سالروز تاسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا و تبریک این روز به تمام تلاشگران این عرصه  تبریک گفت و اظهار کرد: امام خمینی (ره) در همان ابتدای انقلاب پس از استقرار حکومت مردمی، ۹ اردیبهشت ماه دستور تشکیل شورا را صادر کردند که بسرعت این نهاد تشکیل شد.  

وی با بیان اینکه شورا یک نهاد مردمی است افزود: اعضای شورای شهر و شهردار باید فرصت حضور در مدیریت شهری را در جهت توسعه شهر مغتنم بدانند، مطلوب این است که در هر دوره شورا و شهردار،‌یک یادگار از آنها در شهر باقی بماند.

اسلامی‌صدر با تاکید بر اینکه یادگار می‌تواند پروژه عمرانی ماندگار مانند خیابان شهدا (سپه) باشد خاطر نشان کرد: علاوه بر پروژه عمرانی، یادگاری اصلی‌تر ساختار شهرداری است که باید همچنان پویا، شفاف و پاسخگو باشد؛یادگاری به جا مانده باید اقدام ماندگار و حسنه باشد اما در یک دوره مدیریت شهری، چند صد نیروی‌مازاد وارد شهرداری قزوین شد که همچنان بعد از گذشت سال‌ها به عنوان یادگاری سو از آن یاد می‌شود.
 
سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین افزود: شورای شهر در ساختار نظام اجتماعی کشور فرصت بی نظیری است چرا که اگر دولت، وزرا و استانداران بخواهند اقدامی انجام دهند باید فرایند طولانی قانونگذاری را طی کنند اما در شورا اجرای کار آسانتر است چرا که قوه قانونگذار و اجرایی در کنار هم قرار دارند و شاهد تسهیل قوانین هستیم.  
 
وی تاکید کرد: شهرداری باید هم درآمد داشته باشد و هم هزینه کند و امروز بیش از ۴۰۰ نوع خدمت در شهرداری ها ارایه می شود که جلب رضایت مردم کار سختی است لذا با همکاری همه جانبه و تعامل منطقی می توان این رسالت سنگین را انجام داد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط