یکشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۰

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین صورت گرفت؛

تقدیر ازهنرمندان جشنواره کاشی نگاره

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین از هنرمندان جشنواره کاشی نگاره که در ایام نوروز در پیاده راه فرهنگی سبزه میدان به اجرا درآمد تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا،منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری،برجی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قزوین و جمعی از هنرمندان کاشی نگاره ها و با هدف تجلیل از هنرمندان کاشی نگاره و بررسی برنامه های مدیریت شهری پیرامون جوانی جمعیت در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

براساس این گزارش،منجم مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در این جلسه با اشاره به اجرای جشنواره کاشی نگاره ها در پیاده راه فرهنگی سبزه میدان اظهار کرد:  با یک فراخوان کار دعوت از هنرمندان برای اجرای کاشی نگاره آثار تاریخی شهر قزوین در تایل های گردشگری برای نمایش عموم در پیاده راه فرهنگی سبزه میدان درسال گذشته آغاز شد.
 
وی افزود:با حضور ۱۵ هنرمند شاخص کاشی نگاره از ۱۵ بهمن تا اسفند ۱۴۰۲ در دولتخانه صفوی آثار فاخری را از آثار تاریخی و گردشگری قزوین را اجرا نمودند.

در ادامه اللهیاری، رییس کمیسیون فرهنگی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های هنرمندان در اجرای کاشی نگاره ها اظهار کرد: شما هنرمندان برای استفاده اززبان هنر در بیان مفاهیم کارساز هستید و هنر متعالی که در شورا به دنبال آن هستیم آن چیزی است که شما رقم زده اید

وی ادامه داد: وقتی مفاهیم تاریخی و مذهبی در زبان هنر آمده است و کاشی نگاره ها اجرا شده است  یعنی اینکه هویت خودمان را معرفی کرده ایم  واین قابل تقدیر است.

همچنین سایر اعضا به بیان مطالبی از قبیل استفاده از ظرفیت هنرمندان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب،اجرای طرحهای ماندگار هنری و نصب آن در نقاط مختلف شهری و حمایت از هنرمندان و اصالت بخشی به کارهای هنری تاکید نمودند.

 در ادامه هنرمندان کاشی نگاره به بیان روند اجرای کار و پیشینه این هنر پرداختند و خواستار حمایت جدی  مسولین شهری و استانی از هنرمندان و اجرای آثار ماندگار در شهر قزوین شدند‌.

در بخش دیگری از این جلسه اعضای کمیسیون به بررسی اقدامات و برنامه های مدیریت شهری قزوین در حوزه جوانی و افزایش جمعیت پرداختند و خواستار ارایه برنامه ها وسیاستهای تشویقی در راستای جوانی جمعیت در حوزه شهری شدند.

این گزارش خاطر نشان می کند؛ برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در سخنانی به بیان برنامه های پیش بینی شده در ایام دهه ولایت و کرامت اشاره نمود وگفت: برای اجرای برنامه های متنوع در دهه کرامت و ولایت و مناسبت‌های پیش رو برنامه ریزی شده است و امیدواریم بتوانیم متناسب با ایام برنامه های فرهنگی و ورزشی و اجتماعی خوبی را در سطح محلات شهر قزوین اجرایی کنیم.

وی همچنین با اشاره به مناسبت روز ملی جمعیت خاطر نشان کرد ؛ متناسب با این ایام برنامه ها بر محور خانواده ،جمعیت و توانمندسازی جشنواره ها و رویدادها برنامه ریزی خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در تاریخ پنجم خرداد ماه خبرداد.

در ادامه هر کدام از اعضا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و بر لزوم اتخاد سیاستهای تشویقی در راستای افزایش و جوانی جمعیت در حوزه شهری تاکید نمودند.

گفتنی است؛ارتقای فرهنگ افزایش جمعیت ،توجه به حل مشکلات اقتصادی استفاده از ظرفیتهای تبلیغات شهری ،توجه به فرهنگ عفاف و حجاب و استفاده از پیام های فرهنگی در حوزه حجاب ،استفاده از المان های شهری در حوزه جوانی جمعیت و تهیه پیوست عفاف و حجاب در تمام برنامه های شهری از جمله نکات مهمی بود که در این جلسه اعضای کمیسیون بر توجه به آنها تاکید نمودند.

این گزارش می افزاید : در این جلسه لایحه مساعدت شهرداری قزوین در ساخت فیلم تلویزیونی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط