چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۹

در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

بدنه سازی خیابانهای محدوده تاریخی شهر قزوین

در راستای اجرای بدنه سازی جداره خیابانهای محدوده تاریخی شهر قزوین به کسبه مشارکت کننده مشوقات و تخفیفات قابل توجهی ارائه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه‌ کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهدی مهدی خانی و با حضور اعضا، و جمعی از مدیران و کارشناسان مربوطه و با دستور کار بررسی لوایح مربوطه و شاخصهای کارگروه فنی و عمرانی در تدوین برنامه پنج ساله شهرداری قزوین در تالار مردم برگزار شد.

براساس این گزارش؛ قدسی پور سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در ابتدای این جلسه به تشریح لایحه بدنه سازی جداره خیابانهای محدوده تاریخی شهر قزوین پرداخت و گفت: در راستای ارتقای سيما و منظر شهری و ارتقای هویت معابر تاریخی شهر قزوین و با هدف مشارکت مالکین و کسبه این لایحه ارائه گردید.

وی افزود: همچنین مشوقاتی ازجمله ارائه تخفیف در بخشهای مشارکت در مرمت نما،عوارض کسب و پیشه، صدور تعمیرات جزیی،صدور پروانه تعمیرات کلی و تخفیف عوارض در نصب تابلو با خط نستعلیق در نظر گرفته شده است.

در ادامه جلسه، لایحه تشکیل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهری قزوین نیز  مورد بررسی قرار گرفت و به منظوراصلاحات و بررسی بیشتر به شهرداری عودت داده شد.

در ادامه جلسه، ضمن بررسی شاخصهای کارگروه فنی و عمرانی در تدوین برنامه پنج ساله شهرداری قزوین، پروژه های شاخص پیشنهادی برای معاونت عمراني توسط عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تشریح شد.

عرشیان با بیان پروژه های پیشنهادی شاخص که بایستی در برنامه بودجه لحاظ شود اظهار داشت:اجرای نیمه شرقی ۶۵ متری بالای اتوبان حدفاصل دانشگاه آزاد تا ورزشگاه آزادگان ،اتصال بلوار معلم به اتوبان تهران،زنجان ،اتصال بلوار معلم از سمت امام علی( ع) به اتوبان تهران-زنجان،اتصال جاده بوئین زهرا به ابوترابی ویژه کامیون سنگین و حذف پیچ زیر ریل راه آهن،اتصال بلوار مطهری به کمربندی آیت اله باریک بین،اتصال بین هلال آب تا هادی آباد تعیین تکلیف ۱۸ متری شهرک عارف و اتصال بلوار ارتباطات به شهید بهشتی،تعیین تکلیف لوپ جنوب شرقی اتصال خیابان شهرداری به حکم آباد، تعیین تکلیف زمین کنسولگری روسیه ،احداث شهرک درمانی سلامت به منظور تجمیع مطب پزشکان و تجهیزات پزشکی و ساخت سالانه ۲۰۰ فضای پارک از جمله پروژه های شاخص ترافیکی و عمرانی می باشد.

همچنین درادامه ،پروژه های تقاطع های غیر هم‌سطح در شهر قزوین مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید تا این پروژه ها به لحاظ یک شاخص اصلی به عنوان تکمیل پروژه های تقاطع غیر هم‌سطح در برنامه تدوین شود.

  گفتنی است؛در ادامه جلسه شاخصهای کارگروه فنی و عمرانی در تدوین برنامه پنج ساله شهرداری قزوین از جمله  اصلاح دریچه در سطح مناطق،تعداد فرهنگسراها و سراهای محله  و خانه های محلات،آماده سازی سطح مناطق،محصور نمودن زمینهای غیر محصور،مناسب سازی ابنیه و فضای شهری و احجام رفع خطر،ساخت و توسعه پارکها و فضای سبز شهری ،هدایت آبهای سطحی،احداث ابنیه در مناطق ،میزان ترمیم و لکه گیری معابر،میزان جدولگزاری سطح منطقه،میزان مناسب سازی و ایمن سازی معابر  مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط