یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۶

رئیس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

بدون استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران نمی توانیم شاهد تحول در حوزه عمران شهری باشیم / بودجه ویژه پروژه های مناسب سازی اختصاص یابد

با توجه به محدودیت منابع مالی در شهرداری ها ضرورت دارد با بهره‌گیری از تمامی قابلیت‌ها و در راستای پیشبرد اهداف کلانِ‌ شهر از توان بخش خصوصی در سرمایه گذاری پروژه ها استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، ولی چگینی،رئیس کمیسیون مالی،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه تقدیم بودجه شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۲ با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز مطالبه اصلی مردم تحول در طرح‌های عمرانی شهرداری قزوین است و با توجه به محدودیت منابع اعتباری باید راه برای مشارکت بخش خصوصی در این حوزه و اجرای پروژه‌ها به روش BOT فراهم شود، در غیر اینصورت نمی توانیم شاهد تحول عمده‌ای در حوزه عمران شهری در سال آتی باشیم.
 
وی افزود:هزینه اداره شهرداری بسیار بالاست و بخش اعظم درآمدها نیز صرف پرداخت حقوق کارمندان می شود لذا باید بسترهای ورود بخش خصوصی و مشارکت آنان در شهرداری قزوین فراهم شود .
 
چگینی با بیان اینکه رضاتمندی مردم در گرو اجرای پروژه های عمرانی است   یادآور شد: آنچه که رضایت مردم را جلب می‌کند، اجرای طرح‌های حوزه عمران شهری است، چرا که این طرحها  ملموس و در دید شهروندان هستند لذا باید مطابق با شهرهای دیگر از جمله شهرداری تهران، اولویت نخست بودجه سال آینده جذب سرمایه‌گذار باشد .
 
رئیس کمیسیون مالی و سرمایه‌گذاری شورای شهر تصریح کرد: اگر مدیریت شهر در سال ۱۴۰۲ هم  به همین منوال  سال جاری باشد، در سال آینده هم مقابل شهروندان سربلند نخواهیم بود مگر اینکه در این حوزه از بخش خصوصی بتوانیم کمک بگیریم.
 
وی همچنین خواستار توجه به حل مشکل ترافیک در هسته مرکزی شهر و توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی شهر قزوین در بودجه سال آینده شد و گفت:بایستی در راستای کاهش آلودگی هوا و ترغیب استفاده شهروندان از سیستم ناوگان حمل ونقل عمومی اقدامات گسترده ای صورت گیرد و در بودجه سال آینده نیز این حوزه قوی تر دیده شود.
 
چگینی با بیان اهمیت توجه به ناتوانان و معلولان درمحیط های شهری تاکید کرد: انتظار می رفت بودجه ویژه ای برای مناسب سازی پیاده روها و افراد دارای معلولیت در بودجه سال آتی شهرداری قزوین پیش بینی می شد و تنها به شعار وحرف دراین حوزه بسنده نشود.
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین بر لزوم اتمام پروژه های نیمه تمام در سطح شهر تاکید نمود و گفت:یکی ازسیاستها و اولویتهای شورای ششم تکمیل پروژه های نیمه تمام بود و مقرر بود طبق وعده های شهردار قزوین تا پایان امسال این موضوع محقق شود که متاسفانه هنوز شاهد پروژه های ناتمام در شهر قزوین هستیم.
 
وی تصریح کرد: در بودجه سال جاری  برای اجرای ۱۲۸ پروژه بودجه مصوب شده بود که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است وبایستی شهردار قزوین  پاسخگو باشد.

چگینی تاکید کرد : اگر قرار است دفترچه بودجه ۱۴۰۲ هم به سرنوشت دفترچه بودجه ۱۴۰۱ تبدیل شود و فقط پر از طرحها و پروژه های قشنگ باشد و عملا در حوزه عمرانی اتفاق خاصی نیافتد، پس با سال قبل چه تفاوتی خواهیم داشت در اینصورت فقط وقت خود را گرفته ایم و خروجی قابل قبولی نخواهیم داشت.
  

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط