یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۰۹

عملکرد شورای اسلامی شهر قزوین در هفته ای که گذشت

منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین، هفته گذشته را با برپایی دو جلسه علنی در تالارمردم، دیدارهای مردمی در مناطق چهارگانه شهرداری، بازدیدهای میدانی از عملیات برفروبی و یخ زدایی معابر و کوچه ها و برگزاری نشستهای مختلف در قالب کمیسیونهای تخصصی شورا به پایان رساندند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،اعضای شورا طی این مدت دو جلسه علنی شورا در سال جاری را به ریاست علی فرمانی در تالار مردم برگزار نمودند و طی آن چهار لایحه شهرداری قزوین را با حضور نمایندگان مطلع مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از اخذ نظر کارشناسان مورد وثوق خود نسبت به تصویب آنها اقدام نمودند.  
 
این گزارش می افزاید:بازدید میدانی فرمانی رئیس و اعضای  شورای اسلامی شهر قزوین از عملیات برف روبی و یخ زدایی معابر و کوچه های مناطق جنوبی شهر از دیگر عملکرد  این نهاد در هفته اخیر می باشد.
 
از دیگر اقدامات این نهاد مردمی، برپایی کمیسیون فرهنگی به ریاست قاسم اللهیاری و با هدف بررسی طرح تخصصی فرهنگسراهای شهرداری و برگزاری مزایده مجموعه های ورزشی شهرداری قزوین با حضور اعضا و مدیران مربوطه در تالار مردم بود. همچنین در جلسه فوق العاده این کمیسیون نیز برنامه های مدیریت شهری پیرامون مراسمات دهه فجر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
گفتنی است ؛جلسه  کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورا در هفته اخیر نیز به ریاست ولی چگینی و با دستور کار بررسی لوایح مربوطه  برگزار شد.
 
این گزارش خاطر نشان می کند: جلسه فوق العاده تلفیق کمیسیون شهرسازی با عمران ومالی شورای اسلامی اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی لوایح مربوطه از جمله طرح تملک هادی آباد توسط شرکت عمران و مسکن سازان و لوایح دیگر از دیگر عملکرد منتخبین مردم در این نهاد مردمی در هفته اخیر می باشد.
 
بر پایه این گزارش؛ جلسه فوق العاده کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی با شهرسازی،به ریاست مهدی مهدی خانی و با حضور اعضا،مدیران و کارشناسان مربوطه با هدف بررسی مشارکت بخش خصوصی در نوسازی و بهسازی ناوگان تاکسیرانی قزوین وبررسی شاخص های کارگروه فنی و عمرانی برنامه پنج ساله شهرداری قزوین در هفته اخیر برگزار شد و طی آن اعضا با ورود بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی موافقت نمودند.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر قزوین ،با حضور در مناطق چهارگانه شهرداری که روزهای یکشنبه هر هفته و در قالب ملاقات عمومی صورت می پذیرد با مراجعین این مناطق دیدار و گفتگو نمودند و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند؛ در مجموع این دیدار مردمی به مشکلات ۱۹ نفر رسیدگی شد که عمده مراجعین مشکلاتی از قبیل پرونده های درآمد،معماری وشهرسازی و جرایم کمیسیون ماده صد را مطرح نمودند.
 
این گزارش می افزاید:برگزاری جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با حضور اعضا و با هدف بررسی وضعیت غرفه های بازارچه هنر وتجربه (زنان سرپرست خانوار) واقع در بلوار شهید بهشتی و تمدید قرارداد غرفه ها در تالار مردم از دیگر اقدامات این نهاد مردمی در هفته اخیر بود.
    
همچنین جلسه کمیسیون بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین در هفته گذشته با هدف بررسی پروژه های پیشنهادی در بودجه سال آینده شهرداری قزوین مرتبط با امور بانوان وخانواده از جمله اختصاص فضای ویژه بانوان و کودکان در بوستانها و احداث پارک کودک برگزار شد.
 
از حضور مهری السادات تقوی رئیس کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین، در چهارمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استانها در بندر عباس نیز می توان به عنوان دیگر اقدامات این نهاد در هفته اخیر نام برد.
 
همچنین طبق روال روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته دیدار مردمی علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، در دفتر خود به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان، برگزار شد.

 

پایان پیام/