سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۷

مهدی خانی،

ساختار و روند مدیریتی در ناوگان اتوبوسرانی قزوین باید تغییر یابد

به منظور ارایه خدمات مطلوب به شهروندان ،اصلاح ساختار و تغییر در رویکرد مدیریتی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قزوین امری ضروری است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،مهدی مهدی خانی دبیر و رئیس کمیسیون عمران،ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا ضمن تاکید براین مطلب اظهار کرد: جابه‌جایی هر مسافر برای شهرداری قزوین در ناوگان اتوبوسرانی حدود ۹ هزار تومان هزینه دارد و تا زمانی که نحوه قراردادها و اصلاح ساختار در این سیستم اتفاق نیفتد خدمات مطلوبی در این ناوگان به شهروندان ارایه نخواهد شد.  
   
وی ادامه داد: واقعیت این است که هزینه ۹ هزار تومانی برای هر مسافر به هیچ‌وجه رقم ایده‌آلی در حوزه حمل و نقل عمومی به حساب نمی‌آید و اگر در مدیریت اتوبوسرانی تغییر ریل اتفاق نیفتد موفق نخواهیم بود.
 
مهدی خانی با بیان اینکه ساختار قراردادهای اتوبوسرانی با بخش خصوصی باید تغییر کند خاطر نشان کرد: ساختار قراردادهای سازمان اتوبوسرانی با بخش خصوصی مشکلات زیادی دارد و تا وقتی که انتظار داشته باشیم  هزینه در حوزه حمل‌ونقل عمومی باید با درآمد مساوی باشد، راه به جایی نمی‌بریم.
 
وی با تأکید بر لزوم تغییر ساختار قراردادهای سازمان اتوبوسرانی افزود: باید شکل قراردادها به فرمت اس‌ال‌ای تغییر کند. یعنی هر میزان خدمات بیشتر  ارایه شود به همان میزان پول بیشتری دریافت کند.
 
به گفته دبیر پارلمان محلی قزوین، اگر تعداد مسافر و ارایه خدمات بیشتر به درآمد راننده اتوبوس گره بخورد بسیاری از مشکلات این ناوگان کاهش می یابد و شهروندان نیز از خدمات مطلوب راضی خواهند بود.
 
 وی همچنین خواستار اجرای برگزاری مناقصه در خطوط اتوبوسرانی در شهر قزوین شد و گفت: براساس آنالیز قیمت و تقسیم بندی مناطق می توان مناقصه در این خصوص برگزار نمود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط