یکشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۱

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

لزوم راه اندازی بوستان خانواده در باغستان قرادآباد/زیر ساختهای صنعت توریسم در قزوین تقویت شود

مدیریت شهری قزوین باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش سرمایه گذاری در شهر قزوین و تقویت زیر ساختهای صنعت توریسم و گردشگری باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای  اسلامی شهر قزوین،فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده  شورای اسلامی شهرقزوین،در جلسه علنی شورا که با حضور شهردار قزوین برگزار شد در سخنانی ضمن تقدیر از تلاشهای ارزنده مجموعه اعضای شورا و مدیریت شهری قزوین در حل و فصل مشکل بدهی های شهرداری قزوین به بانک شهر اظهارکرد: خوشبختانه با پرداخت و تسویه کامل بدهی ها به بانک شهر باری بزرگ از روی دوش شهرداری و شهروندان برداشته شد.

وی ادامه داد: البته از ابتدا مدیریت صحیح و به موقع سرمایه ، طرح و انجام پروژه های سرمایه گذاری با جلب مشارکت سرمایه گذاران توانمند و خلاق می‌توانست به جای ایجاد بدهی برای مدیریت شهری به پشتوانه بزرگی برای آبادانی شهر و رفاه مردم در اجرای پروژه های عمرانی  در آید.                                     
                                                                                                                                                                                                                                                           به گفته اشدری، این بدهی حاصل ورود به ۵ پروژه بزرگ به لحاظ ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری در ادوار گذشته ایجاد شده که یکی از مهمترین و ارزشمندترین آن، هزینه کل بدهکاری شد البته از مدیریت شهری انتظار می رود ما بقی پروژه های نیمه تمام از جمله پروژه تجاری و مسکونی حکم آباد را با جذب مشارکت توانمند به لحاظ ایجاد یکی از زیر ساخت‌های گردشگری و رونق صنعت توریسم تکمیل و بهره برداری نماید.

وی با بیان اینکه پروژه های زیر ساختی نباید قربانی مطالبات ، بدهی و تهاترهای شهرداری با دیگر دستگاه‌ها شود تاکید کرد: قطعا بازنگری در صنعت توریسم  و جلب سرمایه گذار با توجه به اینکه قزوین یکی از قطب‌های مهم گردشگری دنیاست و از سویی در حاضر از پتانسیل مهم گردشگری بهره ای نمی‌برد ، بهتر است شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری با ایجاد مدیریت گردشگری و تعامل با سازمان گردشگری با رویکرد جدی به این مهم بپردازد.
 
اشدری بر لزوم توجه مدیریت شهری قزوین به جذب سرمایه گذار تاکید نمود وگفت:باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش سرمایه گذاری در شهر قزوین بود و زیر ساختهای صنعت توریسم و گردشگری را ایجاد و تقویت نمود.
 
 اشدری دربخش دیگری از سخنانش خواستار احداث و راه اندازی بوستان خانواده در باغستان قرادآباد شد وگفت:امیدواریم شهرداری قزوین در راستای توجه به نهاد خانواده به خواسته اعضای شورا وکمیسیون بانوان و خانواده توجه نماید و این بوستان را طرح فاز یک و دو آن آماده است تا پایان سال آماده سازی و اجرا نماید .
 
وی همچنین خواستار اجرای مصوبه شورا پیرامون جوانی جمعیت و خانواده و اعطای وام (قرض الحسنه) فرزند آوری به پرسنل شهرداری قزوین شد.
 
اشدری همچنین در بخش دیگری از جلسه که با حضور مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد ،ضمن تاکید بر اهمیت روشنایی معابر شهری اظهار کرد:تامین روشنایی معابر و خیابانهای شهر قزوین و نواحی منفصل شهری یکی از مطالبات مهم شهروندان است که بایستی به آن توجه شود.
 
وی ادامه داد:در معابر و خیابانهای نواحی منفصل شهری مانند شهرک اندیشه و ناصر آباد و ... تیرهای برق مزاحم وجود دارند که در میان گذرهای مهم واقع شده اند ودرصورت عدم جابجایی می توانند خطر آفرین باشند.
 
 اشدری همچنین خواستار جابجایی تیرهای برق مزاحم در نواحی مختلف شهری اغلب در ناحیه ۱ و ۴ شهرداری قرار دارد به ویژه مناطق کم برخوردار و هم چنین بافت تاریخی همچون منطقه شیخ آباد سعدی و مولوی و ...  شد .
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین بر لزوم انتقال کنتورهای آب ، برق و گاز در ساختمانهایی که نوسازی می شوند شد و گفت: باید سازوکاری تدوین شود تا مالکان ساختمانها قبل از پایانکار بتوانند کنتورها را جابجا نمایند ومشکلی برای این موضوع نداشته باشند.    

شدری در ادامه سخنانش بر لزوم استفاده از تولیدات نیروگاه برق شهید رجایی در شبکه برق قزوین تاکید نمود و گفت: این نیروگاه با سوخت مازوت آلایندگی بالایی را برای شهر قزوین ایجاد می کند ولی شهر قزوین در مدیریت توزیع و بهره برداری از تولیدات آن نقشی ندارد لذا ضرورت دارد تا با همت مدیران ارشد و استانی  به این موضوع که هم از لحاظ حفظ محیط زیست و هم به عنوان پروژه مهم اقتصادی مورد توجه است  نیز عنایت ویژه شود.                                                                                                                                                                                                                                   وی تاکید کرد:همچنین نوسازی شبکه برق بازار سنتی قزوین باید دردستور کار قرار گیرد و با همکاری مدیریت چند جانبه  استان و  شهر و برق و اصناف شاهد نوسازی شبکه برق در بازار قزوین باشیم.
 
اشدری در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لوایح شهرداری قزوین  اختصاص داشت پیرامون مناقصه تامین وسیله ایاب وذهاب پرسنل شهرداری  ورود رانندگان جدید به سیستم گفت: شهرداری قزوین به تعهدات خود در زمینه جذب نیرو طبق مصوبه شوراعمل نمی کند ، گویا این مصوبه به جزء شورا در شهرداری کاربردی ندارد و این نشان می دهد که شورا و شهرداری ابزار نظارتی موثری ندارند .

وی تصریح کرد: این از وظایف ذاتی شوراست که برای خود و شهرداری ساز و کار نظارتی عمل گرایانه ایجاد نماید و وضعیت تمامی مصوبات شورا را از لحاظ اجرایی رصد و پیگیری نماید.

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین  با بیان اینکه عدم توجه به مصوبات شورا به حیثیت شورا آسیب می‌رساند خاطر نشان کرد:خصوصا در مورد مصوباتی که مدیریت شهر بر اساس نیاز شهر و شهروندان کارشناسانه به شورا لایحه فرستاده است از سویی اینگونه عملکرد به روابط و تعامل شورا و مدیریت شهری آسیب خواهد زد .
 
وی با بیان اینکه شورا باید ورود جدی  به نحوه اجرای مصوبات توسط شهرداری داشته باشد، تاکید کرد:از ابتدای شورای ششم ورود نیرو به هر طریقی ممنوع اعلام شد و به نظر می رسد که شهرداری قزوین از این مصوبه عدول کرده است لذا باید ضابطه ای برای این موضوع تدوین کرد.

پایان پیام/                                                                                                                                                                                                                                    

تصاویر مرتبط