شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۹

در جلسه فوق العاده کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

افزایش خدمات عمرانی و زیر ساختی در شهرک دانش و ناصر آباد

اعضای کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهرقزوین به همراه جمعی از مدیران شهرداری قزوین در محل ساختمان ناحیه شهری دانش و ناصرآباد گرد هم آمدند تا مشکلات و مطالبات شهروندان این ناحیه را بررسی نمایند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه فوق العاده کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با حضور اعضا، عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک، قاسمی شهردار منطقه چهار،منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی،اللهیاری مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهري و فرآورده های کشاورزی ،صالحی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز،نجفی مسؤل ناحیه دانش ونمایندگان سازمانهای تاکسیرانی و اتوبوسرانی و شورایاران ناحیه دانش و اندیشه در محل ساختمان ناحیه شهری دانش و با هدف بررسی مشکلات این ناحیه برگزار شد.
 
صلح جو در ابتدای این جلسه هم اندیشی ،خواستار بررسی و برطرف شدن مشکلات و مطالبات شهروندان ناحیه دانش شد وگفت:باید تا پایان سال بخشی از مشکلات شهروندان حل شود و به منظور برقراری عدالت بخشی از اقدامات  با اعتبارات بودجه جاری انجام شود و مابقی مطالبات نیز برای سال آتی در بودجه در نظر گرفته شود.
 
در ادامه،نجفی مسؤل ناحیه دانش در سخنانی به بیان مشکلات موجود در بخشهای مختلف این ناحیه پرداخت و گفت:شناسایی نخاله های مازاد ساختمانی و ارائه اخطار به مالکین و کسبه در این خصوص ،افزایش اکیپ های لایروبی،کمبود نیروی انسانی در رفت وروب،کمبود مخازن زباله در سطح منطقه،معضل سگهای ولگرد ازجمله مهم ترین مشکلات حوزه پسماند این ناحیه است.
 
وی همچنین به مشکلات مهم در حوزه فضای سبز پرداخت و خواستار برطرف شدن مشکل خاموشی میدان قلم و فرهنگ و بوستان نیلوفر ناصرآباد،تامین  آب خام در بوستان ناصرآباد،کاشت فضای سبز بلوار فرهنگ،واکاری فضای سبز در خیابان قلم ،تعویض و مرمت وسایل ورزشی و تامین روشنایی بوستان نسترن شد.
 
نجفی در بخش دیگری از سخنانش به بیان مشکلات این ناحیه در حوزه مسایل ترافیکی اشاره و تاکید کرد:رنگ آمیزی سرعتکاه ها،خط کشی ترافیکی در بلوار فرهنگ،خط کشی جلوی  مدارس،نصب علائم ترافیکی در تقاطع دانش و نبود پارکینگ خودروهای سنگین وفعالیت تاکسی ها از ساعت هفت شب به بعد از جمله مهم ترین مشکلات این ناحیه در حوزه حمل ونقلو ترافیک است.
 
مسئول ناحیه دانش در ادامه به مطالبات و درخواستهای شهروندان ناحیه دانش و ناصرآباد در حوزه زیباسازی شهری پرداخت وگفت:نصب تابلوی معرفی شهرک دانش،نامگذاری کوچه ها و شوارع بی نام ،نصب تابلوی الحاقی ساختمان ناحیه دانش ،نصب تابلوی تمثال شهدا در بلوار اصلی،رنگ آمیزی دیوار نگاره زیر پل دانش،نصب فیکسچر در ورودی شهرک دانش و میدان فرهنگ  و مزار شهدا،نصب تابلوی اعلانات در محوطه مساجد و نصب سازه های نوری از دیگر مواردی است که باید در حوزه زیباسازی دراین شهرک به آنها پرداخته شود.
 
درادامه هرکدام از مدیران مربوطه پاسخگوی مطالبات و مشکلات این ناحیه بودند و در سخنانی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
 
قاسمی شهردار منطقه چهار در سخنانی از آغاز تعریض پل ناصر آباد خبر داد وگفت:با همت همکاران در معاونت عمرانی در مرحله دوم پیمانکار این پروژه شناسایی شد و قرارداد آن نیز به امضای شهردار قزوین رسید و تا چند روز آینده این پروژه آغاز خواهد شد.
 
وی همچنین تاکید کرد: با تغییر در مسئولین نواحی آزادگان و ناحیه دانش این نواحی کاملا فعال هستند و امیدواریم با خدمات رسانی بیشتر،رضایت مندی شهروندان این مناطق را فراهم آوریم.
 
عرشیان معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری قزوین نیز در سخنانی از پیگیری جدی برای تحقق احداث پارکینگ خودروهای سنگین در دانش خبر داد و گفت: بایستی در این خصوص تدبیرات لازم صورت گیرد و با کمک بخش خصوصی بتوانیم شاهد راه اندازی پارکینگ خودروهای سنگین در این ناحیه باشیم.
 
وی ادامه داد: خط کشی جلوی مدارس و رنگ آمیزی ،خط کشی طولی و نصب علائم ترافیکی نیز در این ناحیه تا پایان سال انجام می شود.
 
همچنین نمایندگان سازمانهای تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز هر کدام به بیان اقدامات مربوطه در این ناحیه از جمله بهسازی ایستگاههای اتوبوس و شیفت بندی تاکسیها از ساعت هفت تا نه شب و بازرسی خطوط تاکسی اشاره نمودند.
 
صالحی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین نیز در سخنانی اظهار کرد: مشکل مهم در بحث توسعه فضای سبز، منبع دایمی تامین آب است چرا که در حال حاضر در شهر قزوین از 17 حلقه چاه آب سه حلقه از مدار خارج شده اند و دو قنات مهم شهر به نامهای آخوند و کوثر نیز امسال خشک شدند.

وی افزود: به لحاظ منطقی استفاده از تانکر آب برای آبرسانی فضای سبز صحیح نیست اما با توجه به درخواست اعضای شورا می توانیم این موضوع را در دستورکار قرار دهیم.
 
صالحی خاطر نشان کرد: واکاری و کاشت درخت و فضای سبز در بلوار فرهنگ ناحیه دانش و تامین روشنایی بوستانهای مدنظر نیز انجام خواهد شد.

همجنین صباغ ها ،مدیر اجرایی سازمان پسماند شهرداری قزوین نیز در این نشست اظهارکرد:اقداماتی از قبیل نوسازی مخازن زباله و حل مشکل لایروبی نهرها ،ارسال کارگر گروهی به صورت ماهیانه ونصب تابلوی جلوگیری از تخلیه نخاله ساختمانی در ناحیه دانش و ناصرآباد در دستور کار این سازمان قرار می گیرد.
 
گفتنی است؛اعضای کمیسیون بر لزوم حل سریع مشکلات این ناحیه و افزایش خدمات رفاهی و عمرانی در ناحیه دانش وناصرآباد تاکید نمودند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط