شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۹

رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین ؛

پروژه پارک رباتیک قزوین یک پروژه شاخص کشوری است

شهرداری قزوین به پروژه پارک رباتیک به عنوان یک پروژه شهری نگاه کند و برای طرحهای توسعه ای آن سرمایه گذاری نماید چرا که این پروژه به عنوان یک طرح شاخص کشوری مطرح است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین ،مهری السادات تقوی رییس کمیسیون شهرسازی املاک و حقوقی شورای اسلامی شهرقزوین با بیان اینکه سرزمین ربات‌های قزوین  اولین پارک رباتیک ایران به شمار می‌رود اظهار کرد: براساس پیش بینی کارشناسان جهانی، طی چند سال آینده حداقل در ۲۵ درصد مشاغل دنیا مردم با روبات ها سروکار خواهند داشت و بنابراین درچند سال آینده اهمیت روباتیک برای عموم مردم بیشترخواهد شد.
 
تقوی با بیان اینکه این پروژه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور به عنوان پروژه نرم و هویت ساز شناخته شده خاطر نشان کرد: همچنین این پروژه توسط استانداری و ستاد اقتصاد مقاومتی قزوین جزء پروژه های اقتصاد مقاومتی استان به تصویب رسیده است و بر این اساس بایستی شهرداری قزوین به پروژه پارک رباتیک به عنوان یک پروژه شهری نگاه کند وبرای طرحهای توسعه ای آن سرمایه گذاری نماید.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، توجه به پروژه پارک رباتیک قزوین به عنوان اولین پارک رباتیک کشور به جهت درآمدزایی امتیازات خوبی برای شهر خواهد داشت و می‌تواند قزوین را در زمینه گردشگری به عنوان قطب رباتیک کشور مطرح نماید‌.
 
تقوی خاطر نشان کرد:باید نگاه مدیریت شهری به پروژه های سرمایه گذاری فقط نگاه اقصادی نباشد، بلکه  سرمایه گذاری برای برخی پروژه ها مانند پارک رباتیک که آبرو و افتخار شهر قزوین هستند به نوعی سرمایه گذاری فرهنگی و معنوی نیز به حساب می آیند.
 
رییس کمیسیون شهرسازی،املاک و حقوقی شورای اسلامی شهرقزوین بر لزوم حمایت از طرحهای توسعه ای سرمایه گذار در این پروژه تصریح کرد و یادآور شد:زمینی که درسال 89 هیچ کاربری نداشت و زمین زراعی بود این سرمایه گذار با توان وخلاقیت خود توانست یک پروژه بی نظیر که افتخار شهر و استان قزوین شده را راه اندازی نمایدو لذا شایسته حمایت است.
 
این عضو شورای اسلامی شهرقزوین  با انتقاد از دیدگاه رییس سازمان سرمایه گذاری مبنی براینکه اگر  24 هزار متر زمین در مجموعه پارک رباتیک واگذار و به فروش برسد به سود مدیریت شهری است ،خاطر نشان کرد: همه سرمایه گذاریهای شهرداری مادی نیستند بلکه برخی از سرمایه گذاری ها به عنوان آبروی شهر هستند و باید به دید معنوی به آنها نگاه شود؛ ممکن است در کوتاه مدت سود مادی نداشته باشد اما مطمئنا اثرگذاری آن برای مردم و شهر در بلند مدت قابل توجه خواهد بود .
 
وی همچنین تاکید کرد: باید آسیب شناسی شود به چه علتی شهرداری قزوین وقتی رباتهای این مجموعه آماده نصب بودند کارهای اجرایی پروژه از قبیل محوطه سازی و آسفالت را انجام نداده است؟ واینکه چرا باید در سال گذشته با پیگیری های مداوم اعضای شورا اقدام به آسفالت بی کیفیت در این مجموعه نمایند؟
 
وی با بیان اینکه سرمایه گذار پارک رباتیک به عنوان یک نخبه وفردی که با پشتکار و هزینه شخصی بسیاری از کارهای این پروژه مشارکتی را انجام داده ادامه داد:ما به داشتن ایشان افتخار میکنم چراکه خانم مهندس نظری از دانشگاههای معتبر دنیا و کشورهای مختلف دعوتنامه برای حضور و اجرای پروژه های رباتیک دارد اما به دلیل عرق به وطن و استان قزوین حاضر به ترک میهن نیست،پس باید قدر این گونه نخبگان را بدانیم و تا حد توان در طرحهای توسعه ای پارک رباتیک نگاه حمایتی داشته باشیم.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط