یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۰

فرمانی در نشست هم اندیشی با رؤسای دانشگاههای استان قزوین تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان در تصمیمات مدیریت شهری/دبیرخانه همکاری های مشترک دانشگاهها و مدیریت شهری راه اندازی می شود

به منظور استفاده از ظرفیت مراکز پژوهشی و دانشگاههای استان ،دبیرخانه و کارگروه تخصصی  این موضوع در شهرداری قزوین راه اندازی می شود و در راستای برقراری تعاملات دوسویه با استفاده از ظرفیت نخبگان مشکلات و چالشهای شهری شناسایی و حل و فصل خواهد‌ شد.  
 
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین، علی فرمانی  رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در نشست هم اندیشی اعضای شورا با رؤسای دانشگاه ها ومراکز پژوهشی استان قزوین که به مناسبت هفته پژوهش  و به همت شورای اسلامی شهر قزوین در تالار مردم این نهاد برگزار شد ، اظهار کرد: همراهي دانشگاهيان و دانشجويان در اداره شهر با تفكر علمي و بر پايه علوم دانش بنيان و نوآور و انعقاد تفاهم نامه همكاري های  پژوهشي به تناسب ظرفيت هاي مشترك قابل بهره برداري طرفين می تواند تاثیر بسزایی در برون رفت از چالشها و مشکلات شهری داشته باشد.
 
وی افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان در عرصه های تصمیم سازی و مدیریت شهری به تخصصی شدن کارها و حل مسایل کمک فراوانی خواهد کرد.
 
فرمانی با بیان اینکه جلسات هم اندیشی باعث ایجاد فضای گفتمان سازی خواهد شد تصریح کرد: بایستی بتوانیم با برگزاری این گونه جلسات از تمامی ظرفیتهای موجود در عرصه دانشگاهها و مراکز پژوهشی در راستای حل مشکلات شهری و خدمات رسانی بهینه به شهروندان بهره برداری نماییم .
 
به گفته وی ،اگر بتوانیم تعاملات موثر با نهادهای علمی و پژوهشی را در بخشهای تصمیم سازی داشته باشیم ضریب خطادر عملکردها به حداقل خواهد رسید.
 
رییس شورای اسلامی شهرقزوین در بخش دیگری از سخنانش به فعال شدن مرکز پژوهشهای شورا وشهرداری قزوین و افتتاح این مرکز در آینده نزدیک اشاره کرد وگفت:در این مرکز از تفکرات علمی و تخصصی در مدیریت شهری استفاده خواهد شد.
 
وی همچنین تصریح کرد: برنامه ریزی خواهد شد تا هر سه ماه یکبار نشست رؤسای دانشگاهها و مراکز پژوهشی استان با اعضای شورا و مدیریت شهری قزوین برگزار شود و بتوانیم با راه اندازی دبیرخانه این موضوع در شهرداری قزوین موضوعات فیمابین را برای اجرایی شدن پیگیری نماییم.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط