یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۰

قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) در نشست با اعضای شورا و شهردار عنوان کرد؛

از ظرفیت دانشجویان خارجی برای پویایی و رونق اقتصاد شهری استفاده شود

نگاه علمی و آینده پژوهانه شورا وشهرداری قزوین در مدیریت شهری مورد تقدیر و ستایش است.

 
شهر قزوین دارای یک  سابقه فرهنگی و تاریخی درخشان است ودر برنامه ریزی های مدیریتی باید این پیشنیه مورد توجه قرار گیرد،همچنین به بنیانهای تاریخی و فرهنگی شهر اهمیت داده شود.
 
دانشگاهها و مراکز آموزشی استان اعتبار این شهر هستند اما آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته اند؛دانشگاه یک نهاد مستقل وملی است وبایددانشگاه بین المللی امام خمینی( ره )که به فرموده مقام معظم رهبری" آبروی نظام است "برجسته تر و به عنوان یک هویت در شهر مورد توجه قرار گیرد.
 
از ظرفیت دانشجویان خارجی دانشگاه بین المللی امام خمینی( ره) برای توسعه صنعت توریسم وگردشگری وپویایی اقتصاد شهری باید استفاده شود چرا که این دانشجویان سفیران فرهنگی هستند.
 
شهرداری قزوین می‌تواند از ظرفیت آزمایشگاه شبیه سازی ترافیک این دانشگاه، پژوهشگران واساتید در راستای رفع مشکلات شهری استفاده نماید که متاسفانه این موضوع مغفول مانده است.
 
 می توان با انعقاد تفاهم نامه های مشترک گام های موثری در راستای استفاده از ظرفیت دانشگاههای استان به ویژه دانشگاه بین المللی امام خمینی( ره) در جهت حل مشکلات و چالشهای مدیریت شهری بهره برد، همچنین پیشنهاد می شود مجموعه سنگهای خاص معدنی را که در اختیار شهرداری است به این دانشگاه سپرده شود و علاوه بر برگزاری نمایشگاه و حفاظت از سنگها ،اقدامات پژوهشی وتحقیقاتی نیز روی آنها صورت گیرد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط