یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۳

در جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین بررسی شد؛

جزییات برگزاری جشنواره "کوک چهارم"

در جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی برنامه های مناسبتی سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین ،جزییات برگزاری جشنواره‌ "کوک چهارم " مورد بحث و تبادل نظر اعضای کمیسیون قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، برجی سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین و کارشناسان مربوطه

 و با دستور کار بررسی جزییات برگزاری جشنواره "کوک چهارم" و برنامه‌های مناسبتی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در نیمه دوم آذر ماه در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، برجی سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین در سخنانی به بیان اقدامات فرهنگی  این سازمان در نیمه دوم آذر ماه اشاره نمود و گفت: مشارکت در برگزاری برنامه های ایام فاطمیه، آیین رونمایی پوستر کوک چهارم، برگزاری جشن بزرگ یلدا ،بازدید از پردیس تئاتر و خانه هنرمندان،بازسازی اماکن ورزشی و مشارکت در برنامه مسابقات قرآن کریم و اجرای برنامه صبحگاهی در ۲۵ بوستان شهر قزوین،برگزاری مسابقه رباتیک اختتامیه مسابقات فوتسال کارکنان شهرداری،آیین رونمایی از پوستر نواشهر از جمله برنامه های قابل اجرا در مدت مذکور خواهد بود.

به گفته برجی، برگزاری سلسله محافل قرآنی،ديدار با سمن های مردم نهاد برگزاری  مسابقه تیرانداری، فضاسازی خانه های فرهنگ برای ایام فاطمیه ،برگزاری نمایشگاه موضوعی کتاب ،برگزاری کارگاه قصه گویی از دیگر برنامه های فرهنگی این سازمان در نیمه دوم آذر ماه است.

در ادامه جلسه،سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین به تشریح جشنواره کوک چهارم در شهر پرداخت و گفت: جشنواره کوک چهارم یا جلوه اخلاق در شهر به وظایف اجتماعی فراموش شده می پردازد و حس انسان دوستی را زنده می کند.

وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: معرفی و اشاعه الگوهای زیست مومنانه،تصویر سازی از جلوه های اخلاقی در زیست شهری،شناسایی و معرفی شهروندان مستعد در زمینه عکاسی و فیلم سازی،برگزاری نمایشگاه‌های فصلی از آثار برتر،بهره گیری از آثار برگزیده جشنواره در برنامه های فرهنگی و اجتماعی،تولید آثار فاخر جهت افزایش غنای گنجینه آثار سازمان از جمله مهم ترین اهداف این جشنواره می باشد.
 
وی همچنین کسب و رزق حلال،یاریگری در اداره شهر ،احترام به حقوق همدیگر ،حفظ محیط زیست شهری ، همدلی و مهر ورزی رعایت انضباط شهری،شور و نشاط در محله و حفظ اموال عمومی را به عنوان محورهای این جشنواره ذکر کرد.

به گفته برجی،این جشنواره از ۱۵ دی ماه تا ۱۰ اسفند ماه در دو بخش فیلم و عکس برگزار می شود.

همچنین دراین جلسه، اعضای کمیسیون بر لزوم توجه شهرداری قزوین به بازسازی چمنهای مصنوعی و فضاهای ورزشی مستهلک در شهر قزوین و محله محوری برنامه های فرهنگی با محوریت خانواده و برگزاری جشنواره های غذا  تاکید نمودند.

گفتنی است؛ اعضای کمیسیون در این جلسه خواستار نامگذاری هر طرح فرهنگی متناسب با محتوای برنامه ها شدند.

این گزارش می افزاید؛ برگزاری و پخش اذان زنده توسط کودکان و نوجوانان و اجرای نذر چادر به افرادی که دوستدار این پوشش هستند از دیگر مباحث مطرح شده توسط اعضای کمیسیون بود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط