یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۰۶

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین:

احداث دو زمین چمن مصنوعی آغاز گر مشارکت‌های بیشتر شهرداری با آموزش و پرورش خواهد بود

استفاده از ظرفیتهای مشترک آموزش و پرورش و مدیریت شهری باعث افزایش خدمات رسانی به جامعه هدف و جوانان و نوجوانان خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان وامور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که بادستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد اظهارکرد: مشارکت در احداث دو زمین چمن مصنوعی با آموزش و پرورش استان ویژگی های مثبتی از لحاظ کاهش هزینه و استفاده عموم مردم و دانش آموزان دارد که برای شهرداری قزوین یک معادله برد برد تلقی می شود.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین باید عملیاتی شود افزود:بهتر است در راستای اجرایی شدن جهاد تبیین برای دانش آموزان و جوانان عملیاتی گام برداریم و برای اوقات فراغت جوانان و ورزش آنها سرمایه گذاری نماییم،در این راستا و به منظور افزایش روحیه نشاط و سلامتی بایستی ورزش محلات را با برگزاری مسابقات محله ای تقویت نماییم.

اشدری با بیان اینکه دو زمین چمن مصنوعی در محلات کم برخوردار و محروم شهر قزوین با مشارکت آموزش و پرورش استان احداث خواهد شد، خاطر نشان کرد: حفظ و نگهداری و مدیریت این دو زمین چمن را  آموزش و پرورش عهددار خواهد بود .

رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین، همچنین بر لزوم احیای فضاهای ورزشی مستهلک و زمینهای چمن مصنوعی رها شده در قزوین تاکید نمود و گفت: شهرداری قزوین بایستی پس از احداث سالن‌ها و فضاهای ورزشي و چمن مصنوعی نسبت به مدیریت و حفظ و نگهداری مطلوب آنها اقدام نماید.

وی در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لایحه مساعدت شهرداری قزوین مبنی بر تمديد اجاره بهای خانه فرهنگ ناصر آباد  به قیمت ۳۶ میلیون تومان در یکسال اختصاص داشت گفت: نمایندگان مطلع شهرداری دفاع خوب و قانع کننده از این لایحه نداشتند و از طرف دیگر این مرکز باید در راستای سیاستهای فرهنگی شورای ششم حرکت کند ، تا از مساعدت مدیریت شهری برخوردار گردد .

اشدری پس از اعلام رأی اعضای شورا و تصویب این لایحه خاطر نشان کرد: به منطور برقراری عدالت، بایستی شهرداری قزوین برای تمامی فرهنگسراها و خانه های فرهنگ مشابه خانه فرهنگ ناصر آباد ( واقع در نواحی منفصل و بافت فرسوده) مبلغ مساعدت این لایحه را در نظر بگیرد ومجموعا لایحه ای را در این موضوع برای شورای شهر ارسال نماید.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین  در سخنانی به بیان جزییات طرح برگزاری جشنواره و مسابقه عکس با عنوان مقام خانواده در اجتماع که به مناسبت خجسته میلاد خانم فاطمه زهرا (س) برگزار می گردد ، پرداخت و گفت:شرکت کنندگان در این نمایشگاه عکاسان قدیمی ،با تجربه و حرفه ای و تمامی شهروندان علاقه مند به عکاسی هستند که قرار است از 23 دی ماه لغایت 30 دی ماه ( هفته زن و مادر ) برگزار شود.

به گفته وی در این نمایشگاه حداقل تعداد 100 قطعه عکس در قطع نمایشگاهی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به جزییات اجرای این طرح گفت: در ابتدا  توسط فراخوانی از مجموعه عکاسان دعوت می گردد دو قطعه از عکسهای منتخب خودشان را با محوریت موضوع خانواده در اجتماع برای دبیرخانه ارسال نمایند و سپس کار انتخاب عکسها توسط هیأت ،انتخاب و سپس طراحی ، چاپ و آماده برای ارائه نمایشگاه خواهد شد ، همچنین از میان عکسهای انتخاب شده با نظر هیأت داوری به بهترین عکس ها جوایز نفیس همراه با لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

 اشدری با توجه به اهمیت نهاد خانواده خواستار شرکت تمامی شهروندان در تمامی گروه های سنی در این نمایشگاه عکس شد و همچنین بر لزوم اجرای کارگاههای آموزشی حقوق شهروندی و تحکیم نهاد خانواده در کنار برگزاری این نمایشگاه عکاسی تاکید نمود.

 وی تصریح کرد: این نمایشگاه با محوریت "خانواده و زن  " ، در  زیر شاخه های متنوعی از موضوع خانواده برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط