پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۹

در جلسه فوق العاده کمیسیون عمران شورای اسلامی شهرقزوین مطرح شد؛

ایجاد و توسعه طرح "خیابان زندگی" در قزوین

در جلسه فوق العاده کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین که با دستور کار بررسی شاخصهای حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در افق برنامه پنج ساله برگزار شد طرح اجرا و توسعه "خیابان زندگی" در راستای توسعه پیاده راه ها بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهرقزوین،جلسه فوق العاده کمیسیون عمران ،ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهدی مهدی خانی و با حضور اعضا، موسوی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک و جمعی از مدیران و کارشناسان شهرداری قزوین با دستور کار بررسی جزییات اقدامات کارگروه حمل و نقل و ترافیک در افق ۵ ساله شهرداری قزوین برگزار شد.

بر پایه این گزارش؛در ابتدای جلسه‌ عرشیان، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در سخنانی به بیان جزییات اقدامات کارگروه حمل و نقل و ترافیک در افق برنامه ۵ ساله شهرداری پرداخت و گفت:اجرای کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک به مساحت یک کیلومتر مربع یکی از برنامه‌ های در نظر گرفته شده در افق ۵ ساله شهرداری در شهر قزوین خواهد بود که در این راستا نیازمند مطالعات جامع،ایجاد خرید سامانه های ارتباطی خرید طرح ترافیک ،خرید و نصب و راه اندازی سامانه های پلاک خوان جهت کنترل طرح هستیم که در کارگروه برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: افزایش برنامه های فرهنگی، آموزشی و تشویقی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک در سال اول برنامه با رویکرد هوشمندسازی با تاکید بر اصلاح رفتار پر خطر رانندگان،در سال دوم ارتقای فرهنگ ترافیک با تاکید بر مراقبت از کودکان در ترافیک ، در سال سوم حمل و نقل عمومی، در سال چهارم برنامه حمل و نقل پاک و در سال پنجم برنامه ارتقای فرهنگ ترافیک با تاکید بر ایمنی موتورسوران هدفگذاری شده است

به گفته عرشیان ،پوشش صد درصدی فیبر نوری با عناوین موضوعی خرید تجهیزات فیبر نوری و شبکه و تجهیزات شبکه،افزایش میزان طرحهای پژوهشی در حوزه حمل و نقل، افزایش همکاری با سمن ها، از دیگر شاخصهای برنامه ریزی شده برای اجرا طی پنج سال آینده خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در ادامه به توسعه پیاده راه‌ها در برنامه پنج ساله اشاره نمود و گفت:
در طرح خیابان زندگی انسداد خیابان برای تردد خودروها اتفاق می افتد تا جهت فعالیت‌های دوچرخه سواری پیاده روی ورزش‌های همگانی مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد:در سال اول مطالعه و امکان سنجی ،سال دوم اخذ مجوزات لازم و اجرای خیابان زندگی یک روز در هفته به مدت دوساعت،در سال سوم دو روز در هفته و توسعه جاده سلامت در کمربندی شرق،در سال چهارم سه روز در هفته به مدت دوساعت و خیابان امام خمینی ، در سال پنجم سه روز در هفته به مدت سه ساعت،پیاده راه‌های جاده سلامت و خیابان امام خمینی و خیابان خیام جنوبی اجزائی خواهد شد.

بر پایه این گزارش؛ سامانه های مکانیزه ثبت تخلف با هدف نصب دوربین ،توسعه سامانه های نظارت تصویری،افزایش سامانه های هوشمند مدیریت ترافیک، مطالعات افزایش سهم استفاده از حمل و نقل عمومی،نرخ کاهش میزان تصادفات عابر پیاده و دوچرخه سوار،افزایش سامانه های سنجش آلودگی هوا نیز به عنوان دیگر شاخص های حوزه حمل و نقل و ترافیک در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است؛ اعضای کمیسیون در این جلسه بر لزوم تعریف و روش ارزیابی شاخص در برنامه،پایش دقیق تر برنامه،
پشتکار و تلاش جدی برای تحقق برنامه ها تاکید نمودند.‌

اعضای کمیسیون همچنین ضمن بررسی دقیق شاخص های حوزه حمل و نقل باتوجه به اهمیت توسعه فیبر نوری در شهر، خواستار تسریع در اجرای این شاخص از پنج سال به دوسال شدند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط