یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۵

نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین؛

در اختصاص بودجه فرهنگی عقب هستیم / تعامل با دستگاههای فرهنگی ضروری است

شهرداری قزوین مأموریت فرهنگی را با سیاست فرهنگی جابه‌جا کرده و دراین بخش مرتکب اشتباه راهبردی شده است ،براین اساس هر اقدامی که در حوزه فرهنگی انجام شده تماما ماموریت بوده و استراتژی نیست.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین،محسن حق‌شناس، نایب‌ رئیس شورای شهر قزوین در جلسه علنی شورا که باحضور شهردار قزوین برگزارشد ،در نقد عملکرد فرهنگی در مدیریت شهری قزوین با بیان اینکه شهرداری مأموریت فرهنگی را با سیاست فرهنگی جابه‌جا کرده و مرتکب اشتباه راهبردی شده است، اظهار داشت: شورای ششم در حوزه فرهنگ برنامه برای شهرداری تعریف کرده است و در برنامه 5 ساله شهرداری قزوین محورهای کار فرهنگی را مشخص کرده است.

وی افزود: شهرداری باید در قالب برنامه حرکت کند و بگوید بابت هزینه‌ای که کرده، چقدر کار فرهنگی انجام داده است لذا اگر در راستای برنامه حرکت کردیم، یک بودجه تعریف‌ شده داریم که می‌توانیم بر مبنای آن شاخص‌گذاری کنیم.

حق شناس تصریح کرد: درحال حاضر هرچه که در حوزه فرهنگی می بینیم تماما ماموریت بوده و استراتژی نیست لذا کار درحوزه فرهنگی فقط صرف تامین اعتبار مطرح نیست بلکه نیازمند افراد و مدیران فرهنگی نیز هستیم.

وی همچنین برای تکمیل پازل فرهنگی خواستار ارتباط بیشتر شهرداری با دانشگاه ،اداره فرهنگ و ارشاد،تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش ،رسانه های فرهنگیو میراث فرهنگی شد و گفت: تعامل با دستگاههای فرهنگی زمینه ساز موفقیت درحوزه فرهنگی شهرداری خواهد شد.

 نائب رییس شورای اسلامی شهرقزوین بابیان اینکه باید بوجه های فرهنگی صد درصد تخصیص یابد خاطر نشان کرد: قانون بودجه شهرداری در سال 1401 به ما می‌گوید که باید در سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین 30 میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هزینه شود. اگر این بودجه را تقسیم بر 12 ماه سال کنیم، ماهانه باید 2.5 میلیارد تومان بودجه به سازمان فرهنگی و ورزشی اختصاص یابد که در حال حاضر این اتفاق نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 8 ماه از سال 1401 گذشته، تاکنون باید 20 میلیارد تومان بودجه در اختیار سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قرار می‌گرفت که معادل 67 درصد بودجه سالانه این سازمان بود، اما تا امروز فقط 8 میلیارد تومان بودجه به این سازمان تخصیص یافته که معادل 27 درصد بودجه این سازمان است و نشان می‌دهد به اندازه 40 درصد در اختصاص بودجه فرهنگی عقب هستیم. این شاخص به ما نشان می‌دهد که شهرداری در مسیر تعیین‌ شده توسط شورا حرکت نکرده است.

 حق شناس با بیان اینکه علی رغم شعارها و عده های فرهنگی شورای ششم اما برون داد فرهنگی در مدیریت شهری نمی بینیم افزود: متاسفانه نه تنها برون داد فرهنگی دیده نمی شود، بلکه تظاهرات غیر فرهنگی و ضد دینی در برخی مراکز متعلق به شهرداری قزوین از جمله فروشگاههای سعدالسلطنه نیز می بینیم ؛ لذا انتظارمان به عنوان شورای فرهنگی از مدیریت شهری این است که در جای جای مراکز شهرداری شاهد برونداد فرهنگی باشیم.

 نائب رییس شورای اسلامی شهرقزوین در بخش دیگری از این جلسه در خصوص لایحه توافق شهرداری قزوین با راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام( ره )گفت : یکی از مشکلات جدی ما حل مشکل مردم در این توافق است که جای تشکر دارد که شهرداری قزوین این موضوع را پیگیری ولایحه را به صحن شورا ارایه نمود.

 وی ادامه داد:لازم است تا در این توافق زمان انجام و تحقق قید شود و از طرف دیگر پس از این توافق صدور پروانه ساخت وساز و جریان ساخت وساز رقم بخورد.

 به گفته حق شناس،اگر مردم از این توافق منتفع نشوند و منجر به صدور پروانه ساخت وساز نشود بنده به این لایحه رای نخواهم داد.

وی همچنین در بخش دیگری از این جلسه که با حضور شهردار قزوین برگزار شد خواستار ارایه توضیح پیرامون حل مشکلات سرمایه گذاری و انتقال مکان میدان میوه و تره بار شد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط