یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۱

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین خواستار شد؛

ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی فرهنگی /برنامه های فاخر فرهنگی در شهرداری اجرا شود

مدیریت شهری در راستای اجرای سیاست‌های فرهنگی شورای ششم اهتمام جدی داشته باشد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهرقزوین،قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور شهردار قزوین و با هدف بررسی عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد با بیان اینکه یکی از تعهدات شهرداری در بودجه 1401 این نهاد تخصیص 100 درصدی بودجه سازمان فرهنگی و ورزشی بوده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه رویکرد اصلی شورای ششم شهر قزوین فرهنگی است، اما شاهد عدم تحقق بودجه‌های حوزه فرهنگی و هنری در شهرداری هستیم و باید شهرداری قزوین در این حوزه اهتمام جدی داشته باشد.

وی با اعلام اینکه انتظارات شورای اسلامی شهر و مردم از شهرداری در حوزه فرهنگی برآورده نشده و فاصله زیادی با تحقق اهداف فرهنگی تعریف‌شده داریم، افزود: با توجه به اینکه در ماه هشتم سال قرار داریم، باید حداقل 50 تا 60 درصد از بودجه سازمان فرهنگی و ورزشی محقق می‌شد، اما میزان تحقق بودجه این سازمان خیلی‌کمتر از این عدد است.

اللهیاری با تأکید بر لزوم حفظ احترام متقابل بین شورا و شهرداری قزوین خاطرنشان کرد:شورای شهر همراه با مدیریت شهری قزوین یک میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌های اربعین مساعدت نمود که این میزان مساعدت مالی ما در اربعین امسال نسبت به اربعین سال قبل 5 برابر شد بر این اساس بازخورد خوبی هم در سطح شهر داشت.

وی ادامه داد: به همین ترتیب از شهرداری قزوین هم انتظار داریم که به سیاست‌هایی که شورا تعیین می‌کند، احترام بگذارد و در جهت تحقق این سیاست‌ها به ویژه در حوزه فرهنگ تلاش کند. بنابراین ارتباطات و تعاملات بین شهرداری و شورای شهر باید دوطرفه باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار اجرایی شدن مصوبات کمیسیون فرهنگی توسط شهرداری قزوین شد و گفت: مصوبات کمیسیون فرهنگی باید قابل اجرا باشد؛ لذا تعهدات و مساعدت‌های مالی که در این کمیسیون به تصویب می رسد باید اجرایی شود.

وی با ابراز ناراحتی از وضعیت پیش آمده و عدم تحقق سیاست‌های شورا درحوزه فرهنگی گفت: بایستی هر چه سریعتر و در فصای تعاملی به سمت اجرای برنامه ها و سیاستهای فرهنگی شورا و تخصیص اعتبارات پیش بینی شده پیش رفت.

اللهیاری، همچنین بر لزوم تقویت حلقه های میانی و تشکلهای مردمی تاکید نمود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین در بخش دیگری از سخنانش خواستار توجه مدیریت شهری به برگزاری و اجرای برنامه های فاخر و اثر گذار در حوزه فرهنگی شد و گفت:مدیریت شهری باید به دنبال اجرای برنامه های فاخر و تاثیر گذار باشد تا همه ارگانها پای کار بیایند و یادگاری از این دوره شورا باقی بماند.

اللهیاری همچنین در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لایحه مساعدت مالی به مساجد شهر قزوین اختصاص داشت گفت: با موافقت اعضای کمیسیون مقرر شد، مبلغ ۲۵۰میلیون تومان برای احداث مسجد در محله هایی که فاقد مسجد هستند و تا سقف ۶۰ میلیون تومان برای مساجدی که مشکل عمرانی دارند، اختصاص یابد.

به گفته وی، می بایست برای احداث مسجد در محلاتی که مسجد ندارند، حمایت ویژه صورت گیرد تا بتوانیم برای اقامه نماز در این گونه محلات گام های خوبی برداریم.

اللهیاری همچنین در بخش دیگری از سخنانش در این جلسه گفت: به منظور شناسایی سریع مشکلات درمحلات قزوین و رسیدگی به مشکلات مساجد پیشنهاد می شود میز خدمت به صورت هفتگی در مساجد استقرار شود.

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط