یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۱

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهرقزوین مطرح کرد؛

لزوم توجه به مسجد محوری در برنامه های شهرداری قزوین

مساجد ، با ایجاد زمینه برای فعالیت‌های جمعی داوطلبانه، می‌توانند نقش مؤثری در توسعه محله‌ای داشته باشند، لذا توجه به مسجد محوری در مدیریت شهری باید مورد توجه قرار گیرد.


 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،حسین صلح جو ،رییس کمیسیون خدمات شهری وشورایاری شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا که با دستور کار بررسی لایحه مساعدت مالی به مساجد شهرقزوین برگزار شد، اظهارکرد: مساجد، سنگر بزرگ اجتماعات رزمندگان جبهه نرم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اعتقادی و اسلام در برابر ملحدین و کفار و استکبار جهانی است.

 وی با بیان اینکه مساجد سنگر هستند، افزود: باید برای حفظ مساجد تمام سعی و تلاش خود را انجام دهیم ، اگر می بینیم دشمنان اسلام مساجد را نشانه رفته اند برای این است که رشد و بالندگی جوانان و مقاومت وایستادگی آنان را از مسجد رصد کرده اند.

 رییس کمیسیون خدمات شهری وشورایاری شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد: مساجد محل مطالبات مردمی بوده که درآن مکان مسئولین حضور یافته و پاسخگوی نیازها و سوالات مردمی هستند.

 وی بر لزوم توجه به مسجد محوری در برنامه های شهرداری قزوین تاکید نمودو گفت:با توجه به کارکردهای مختلف مسجد در فرهنگ اسلامی، به‌ نظر می‌رسد مسجد، محیط ارتباطی مناسب برای آموزش وفرهنگسازی‌ در زمینه توسعه پایدار دین محور و تربیت شهروندانی است که توانمندی تحقق بخشیدن به این توسعه را دارند.

 به گفته صلح جو ،مسجد از مهم‌ترین رویکردهای توسعه، توجه به سرمایه‌های اجتماعی و تقویت شاخص‌های کمی و کیفی و به‌کارگیری آن در توسعه کشور است.

 وی تصریح کرد: بایستی مساجد نسبت به جذب جوانان فعال باشند چراکه طبق نظر کارشناسان جوانانی که در مساجد فعال هستند کمتر دچار آسیبهای اجتماعی خواهند شد و در ناهنجاری های اجتماعی کمتری ظاهر خواهند شد.

 صلح جو همچنین با بیان اینکه مسجد خانه خداست گفت: شهرداری نیزباید برای عمران و آبادانی مساجد قدم های مثبتی بردارد چرا که در این راستا مسئولیت و وظایفی دارد.

 وی همچنین در این جلسه درگذشت استاد «میرزا علی اکبر خرم قزوینی» شاعر بلندآوازه و مدیحه سرای توانای استان قزوین را به خانواده ایشان و جامعه هنرمندان، شاعران و فرهیختگان تسلیت گفت.
 

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط