یکشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۱۰

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین:

آتش نشانان الگوی شهامت و ایثار هستند

آتش نشانان دریادلان عاشقی هستند که بدون هیچ ترس و دلهره ای به دل حوادث می روند تا ایمنی و امنیت شهروندان را تضمین نمایند.

حسین صلح جو رییس کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز آتش نشانی و ایمنی اظهار کرد: روز 7 مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.

وی با بیان اینکه آتش نشانان، الگوی شهامت و ایثار هستند  افزود: روز آتش نشانی و ایمنی با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم چنین یادآوری حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است.

به گفته صلح جو، ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی نیز از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.

 وی ضمن تقدیر از زحمات پرسنل ایثارگر و ازخودگذشته سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، این روز را به تمامی مردان جبهه نبرد با حادثه تبریک و تهنیت گفت.

رییس کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین همچنین  تاکید کرد: آتش نشانی یک شغل نیست، بلکه یک عشق است؛ آنها درنبرد با شعله های خانمان سوز ،جوانه امید را از بستر خاکستر می رویانند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط