یکشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۳۰

صلح جو،

لزوم توجه به زیست عفیفانه در شهر/نظارت بر پوشش و حجاب بانوان در دستگاهها ی اجرایی

در راستای طرح زیست عفیفانه در شهر ضرورت دارد تا بر نوع پوشاک بانوان نظارتهای بیشتری صورت گیرد

  حسین صلح جو رئیس کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین، در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا که با حضور مدیر کل بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد، با بیان این مطلب اظهارکرد: با گذری در خیابان‌های  شهر شاهد فروشگاه‌هایی خواهیم بود که خارج از عرف و شرع اقدام به تزئین ویترین‌های خود کرده و پوشش‌هایی را برای مانکن‌های خود انتخاب می‌کنند که در اکثر موارد رواج دهنده‌ی بی‎حجابی و بی عفتی است.

وی افزود: در برخی از موارد به علت فروش لباس‌های بی‌حجاب، گزارش شده است که حتی زنان محجبه نیز برای یافتن لباس مناسب دچار مشکل می‌شوند و برخی از فروشندگان به دلیل مسائل مالی و مشکلات معیشت در خصوص عرضه‌ی پوشاک مناسب، غفلت کرده و لباس‌هایی مطابق فرهنگ‌های بیگانه را روانه بازار می‌کنند.

صلح جو با بیان اینکه ضرورت دارد تا در عرضه و نوع پوشاک بانوان و فروشندگان  البسه بانوان نظارتهای بیشتری بر بازار صورت گیرد، خاطرنشان کرد: بازار پوشاک بانوان نیازمند مدیریت است چراکه حیا و عفت بانوان نشانه گرفته شده و بایستی از طریق اصناف و مسئولین استانی به این مهم رسیدگی شود. 

وی در ادامه برلزوم توجه به پوشش و حجاب بانوان در ادارات و دستگاههای دولتی تاکید کرد و گفت: ادارات دولتی نخستین جایی است که انتظار می‌رود با پوشش مناسب کارمندان مواجه شویم، اما متاسفانه در برخی ادارات ودستگاهها  با کارکنانی مواجه می‌شویم که حجاب‌شان چندان وضعیت مناسبی ندارد.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهرقزوین، موضوع حجاب و عفاف امری فرهنگی و عقیدتی است و اگر از همان دوران کودکی بتوانیم فرزندان‌مان را با فرهنگ اسلامی و باور‌های عمیق دینی تربیت کنیم، به طور قطع از این ماجرا کمترین آسیب را می‌بینند.

وی در ادامه سخنانش همچنین با اشاره به تسهیلات فرزندآوری و جوانی جمعیت خواستار افزایش رقم این تسهیلات شد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط