سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۵

علی فرمانی،

لزوم بهره گیری از روش‌های نوین در ارتقای اقتصاد شهری /نباید باعث گریز سرمایه گذاران از شهر شویم

توجه به حوزه سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باعث ایجاد درآمدهای پایدار و افزایش درآمدهای شهرداری ها خواهد شد.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین درجلسه فوق العاده کمیسیون مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورا که با حضور تیم مدیریت سرمایه گذاری شهرداری اسلامشهر و تنی چند از اعضای شورای این شهر برگزار شد، با بیان اهمیت توجه به حوزه سرمایه گذاری در مدیریت شهری اظهار کرد: بایستی با شناسایی فرصت‌ها و ظرفیتها نسبت به جذب سرمایه گذاران در شهر و ارتقای اقتصاد شهری تلاش شود.

وی بر لزوم بهره گیری از روش‌های نوین در ارتقای اقتصاد شهری تاکید کرد و افزود: بی‌شک، توسعه اقتصادی شهر مستلزم حضور سرمایه‌گذاران است و در این راستا باید جذابیت‌های لازم را نیز فراهم آوریم.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، نشست‌ها و بازدیدهای کارشناسی از شهرها و بهره گیری از تجارب وظرفیت ها و تبادل تجربیات می تواند گامی مثبت در راستای نیل به اهداف مدنظر برای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب برخی شهرداری ها در هزینه های جاری خود با مشکل مواجه هستند تصریح کرد: توجه به سرمایه گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار باعث پویایی اقتصاد شهرها خواهد شد لذا ضرورت دارد تا موانع جذب سرمایه گذار و دلایل گریز سرمایه گذاران درشهر ها بررسی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از طرحهای سرمایه گذاری که در شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شده اشاره نمود و گفت: طرح احداث میدان میوه و تره بار یکی از طرحهای سرمایه گذاری است که در اثر اجرا ۲۵۰ شغل دربخسهای مختلف بسته بندی، سردخانه و بندر خشک برای شهر ایجاد خواهد شد.

فرمانی در ادامه بر ضرورت استفاده از ظرفیتهای میراث فرهنگی قزوین در جذب گردشگر تاکید کرد وافزود: بایستی از فرصت دارابودن میراث فرهنگی و تاریخی درشهر قزوین در راستای جذب گردشگر استفاده شود و اجازه ندهیم فرصت ها تبدیل به تهدید اجتماعی شوند.

رئیس پارلمان محلی قزوین در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیران و کارشناسان حوزه سرمایه گذاری شهرداری اسلامشهر و اعضای شورای این شهر بر لزوم تعاملات هر چه بیشتر شهرقزوین و اسلامشهر و استفاده از تجربیات این شهر در حوزه سرمایه گذاری تاکید کرد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط