سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۱۱

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

شهرداری بر اساس مطالبه مردم و وظایف قانونی خود با هرگونه بی نظمی در اثر ایجاد سد معبر مقابله کند

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا ضمن ابراز گلایه از اینکه موضوع مقابله با سد معبر در شهرداری قزوین جدی گرفته نمی شود، بر ضرورت توجه و در اولویت قرار گرفتن این مهم تاکید نمود.

  به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین، علی فرمانی رییس کمیسیون خدمات شهری نظارت و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین، در جلسه علنی شورا ضمن تاکید بر اهمیت جلوگیری از سد معبر در شهر قزوین اظهار کرد: بر اساس مطالبه عموم مردم و در اجرای قانون، شهرداری موظف است با هرگونه بی نظمی و آلودگی بصری در اثر ایجاد سد معبر در شهر مقابله نماید.

فرمانی با بیان اینکه اراده ای برای رفع سد معبر در شهرداری قزوین وجود ندارد، تاکید کرد: ضرورت دارد تا شهرداری قزوین رفع سد معبر را در اولویت اقدامات خود قراردهد؛ چرا که جامعه هدف ما برای ارائه خدمات، عموم مردم هستند و خواسته شهروندان در رفع سد معبر و مقابله با بی نظمی و آلودگی‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، اعضای شورا نمایندگان مردم هستند و مشکلات و معضلات شهروندان را پیگیری و مطالبه می کنند، لذا مدیریت شهری باید به تذکرات اعضای شورا پاسخگو باشد.

فرمانی افزود: پیش از این از سازمان ها و حوزه های مرتبط خواسته شده به منظور افزایش مشارکت شهروندان، حل مسائل و مشكلات شهری و نظر سنجی از عملکرد شورای اسلامی شهر سامانه نظر سنجی و نظام پیشنهادات و همچنین راه اندازی بستر مناسب جهت پخش آنلاین جلسات شورا در فضای مجازی و تلویزیون شهری در دستور کار قرار گیرد، که انجام نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار نظارت دقیق سازمان ساماندهی مشاغل شهری در راه اندازی دکه توسط سازمانهای شهرداری قزوین شد و گفت: اگر هر سازمانی بخواهد در هر مکانی دکه ای راه اندازی کند دیگر چه نیازی است که سازمان ساماندهی مشاغل شهری داشته باشیم لذا ضرورت دارد تا دراین خصوص نظارت جدی و دقیق تری صورت گیرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری، نظارت و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه سخنانش خواستار ارایه گزارش عملکرد یکساله اعضای شورا شد و گفت: پیشنهاد می شود با دعوت از خبرنگاران ،نمایندگان احزاب سیاسی و نخبگان شهر قزوین عملکرد یکساله شورای اسلامی شهرقزوین به اطلاع شهروندان و عموم مردم برسد.

فرمانی تصریح کرد: این اقدام می تواند در شفاف سازی امور برای اذهان عمومی و آشکار شدن نقاط ضعف ،قوت و کاستی ها و جبران آنها برای سه سال آتی عمر خدمتگزاری در شورا موثر باشد.

رییس کمیسیون خدمات شهری،نظارت و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از این جلسه به ارایه گزارش کمیسیون متبوع خویش پرداخت و گفت: در جلسه اخیر کمیسیون خدمات شهری لایحه راه اندازی بازار همگانی خرید و فرو ش خودرو مورد بررسی قرار گرفت و به منظور ساماندهی فروشندگان مکان فعلی خودرو با کلیات این لایحه موافقت گردید.

وی همچنین خاطر نشان کرد: لایحه ایجاد مراکز تره بار محلی باسازه موقت نیز پس از بحث و بررسی درکمیسیون خدمات شهری مورد موافقت قرار گفت ومقررشد تا نمونه قرارداد با افراد جهت دایر نمودن بازارچه میوه قبل از انعقاد در اختیار این کمیسیون قرار گیرد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط