یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۸

عضو پارلمان محلی قزوین تاکید کرد؛

ایجاد خلاقیت در سرفصل درآمدی شهرداری

راهکارها و عملکرد خلاقانه و مبتکرانه برای افزایش درآمدهای پایدار در شهرداری قزوین صورت گیرد.

  به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهرقزوین، فاطمه اشدری نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا در سخنانی ضمن تاکید با اهمیت توجه شهرداری قزوین و سایر نهادها به ساماندهی کودکان کار زباله گرد در قزوین اظهار کرد: مدیریت پسماند به عنوان یکی از مهم ترین ارکان مدیریت شهری، پیش تر عمدتاً موضوعی زیست محیطی و اقتصادی تلقی می شد؛ ولی امروزه با تبدیل شدن به کانون و بستر شکل گیری پدیده نابهنجار و آسیب زایی چون زباله گردیِ کودکان، به مثابه مسئله ای اجتماعی و فرهنگی نیز رخ عیان نموده است.

وی افزود: ضرورت پرداختن به موضوع زباله گردی کودکان ذیل بحث مدیریت پسماند زمانی آشکار خواهد شد که وضعیت، ابعاد و تبعات گسترده این موضوع در جامعه مورد توجه قرار گیرد، محیط ناسالم و ناایمن در کنار شرایط سخت و دشوار کار، سلامت جسمی و فرایند رشد کودکان زباله گرد را به شدت در مخاطره قرار می دهد.

اشدری با بیان اینکه شهرداری قزوین و سایر دستگاه‌های مربوطه باید در حوزه ساماندهی کودکان زباله گرد و کودکان کار ورود جدی داشته باشند گفت: بایستی در این راستا کمیسیون‌های خدمات شهری و فرهنگی ، اجتماعی شورا راهکارها و برنامه هایی را مدنظر قرار دهد.

وی بار دیگر در تذکری از شهرداری قزوین خواست تا موضوع تفکیک پسماند از مبدا را مورد توجه قرار دهد و تاکید کرد: متاسفانه بین پسماند و تفکیک زباله ارتباطی ایجاد شده و دستخوش رانت هم شده است باید توضیح داده شود که چه ارگانی به شرکت‌ها تفکیک زباله از مخازن زباله مجوز داده است؟ برای بنده این پاسخ از سوی شهرداری قزوین که نمی توانیم بر کار زباله گردها نظارت داشته باشیم قانع کننده نیست، لذا قطعا رانتی پشت این قضیه است و باید جلوی این رانت گرفته شود‌.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش به طرح بازنگری طرح تفصیلی اشاره کرد وگفت: نیازی به بازنگری مجدد طرح تفصیلی نيست چراکه درگذشته بازنگری انجام شده است براين اساس نگران هستم که رانت‌های دراین بازنگری اتفاق بیفتد.

وی درادامه سخنانش خواستار ایجاد خلاقیت در سرفصل‌های درآمدی بودجه شهرداری قزوین شد وگفت: انتظار داریم راهکارها و عملکرد خلاقانه و مبتکرانه برای افزایش درآمدهای پایدار درشهرداری قزوین صورت گیرد.

به گفته اشدری، برای جذب بودجه ۲۰۲۰ میلیارد تومانی شهرداری درسال جاری حتما نیازمند کدهای درآمدی خلاقانه هستیم که متاسفانه این رنگ و بو را در بودجه نمی بینم. صرفا اصرار به افزایش کدهای تکراری سنتی همانند شهرهای دیگر باری را از دوش هزینه های شهر بر نمی دارد که تضمین تحقق درآمد پایدار باشد حتی شهرداری در حدود همین کدهای سنتی نیز نتوانسته است در سنوات گذشته از تمامی دستگاه‌ها مطالبات خود را وصول نماید، ولی همواره با افزایش کدهای درآمدی مستمر آن هم در طی سنوات بحرانی اخیر فشار مضاعفی به اقشار کم درآمد وارد می سازد و موجب نارضایتی شهروندان عزیز می‌شود، به همین دلیل من با هر گونه افزایش کدهای عوارض در این سال‌های سخت که لازم است رعایت حال مردم را داشته باشیم مخالفم.

وی همچنین خواستار ارایه آمار تحقق بودجه طی سه ماه ابتدایی سال جاری از سوی شهرداری قزوین شد و گفت:بایستی اعضای شورا بدانند که در این مدت چه میزان از منابع درآمدی محقق شده است.

فاطمه اشدری دربخش دیگری از سخنانش در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه تعرفه خدمات پسماند درسال جاری گفت : بایستی همانطور که دربخش حمل و نقل یارانه اعطا می شود در بخش پسماند نیز یارانه اعطا شود و اگر رقمی برای افزایش تعرفه پسماند درنظر گرفته می شود و تخفیفی هم لحاظ می‌شود به شهروندان اطلاع رسانی شود.

اشدری در ادامه با بیان اینکه دربودجه سال جاری ۱۲ میلیارد تومان برای موضوع رفاهی پرسنل شهرداری قزوین درنظر گرفته شد، افزود: مقرر بود تا آیین نامه رفاهی پرسنل به شورا ارایه شود اما تاکنون این موضوع محقق نشده است‌.

وی تاکید کرد: در ماه‌های اخیر کاهش حقوق پرسنلی که تبدیل وضعیت شده اند و یا کسر اضافه کاری به ویژه در مورد نگهبانان، نگرانی هایی را دربین پرسنل ایجاد نموده است، لذا براساس وظیفه شورا که سیاست گذاری و نظارت بر اجرای سیاست هاست بایستی با تشکیل کمیسیون پیگیری و نظارت این موارد به دقت بررسی و برای آنها چاره اندیشی شود.

اشدری در بخش دیگری از جلسه که با حضور مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین برگزارشد، باتاکید بر اهمیت توجه به مدارس و توسعه فضاهای آموزشی تصریح کرد: شهرداری می تواند در زمینه رنگ آمیزی ،نقاشی ، زیباسازی وفضای سبز مدارس و ارائه بسته های تشویقی به دانش آموزان برای آموزش شهروندی اقدامات خوبی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد فضای مفرح، سالم وشاد درمدارس باید همه ارگان‌ها پای کار باشند ودولت هم نگاه مهربانانه ای داشته باشد تا بتوانیم فضای استاندارد و مناسبی را برای حضور دانش آموزان ایجاد نماییم.

اشدری که به عنوان نماینده امام جمعه در شورای نامگذاری معابر شهر قزوین حضور دارد، ادامه داد: طی سنوات قبل به منظور نامگذاری خیابان‌ها و معابر شهری به نام خیران مدرسه ساز درخواست خود را به نوسازی مدارس اعلام نمودیم تا اسامی اعلام شود، لذا بر این مبنا توانستیم درمسیر جاده نجف آباد نامگذاری حاج اصغر قدس خیر مدرسه ساز استان را داشته‌باشیم.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط