شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۷

مروری اجمالی بر عملکرد اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در هفته ای که گذشت

منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین، هفته گذشته را با برپایی یک جلسه رسمی در تالار مردم، بازدید از مناطق سه گانه شهرداری و دیدار با مراجعین این مناطق و برگزاری نشست های مختلف در قالب کمیسیون های تخصصی شورا به اتمام رساندند.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، اعضای این نهاد مردمی طی این مدت سیزدهمین جلسه شورا در سال جاری را در تالار مردم برگزار نمودند و لوایح شهرداری را با حضور نمایندگان مطلع مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از اخذ نظر کارشناسان مورد وثوق خود، تصمیمات لازم را در خصوص آنها اتخاذ نمودند.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با حضور در مناطق سه گانه شهرداری که روزهای یکشنبه هر هفته و در قالب برنامه ملاقات عمومی صورت می پذیرد با مراجعین این مناطق دیدار و گفتگو کردند و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند؛ رویکردی که که در مجموع به حل و فصل مسایل ۵۶ پرونده انجامید و با دستاورد رسیدگی به موضوعات حقوقی، درآمد، نوسازی، ماده صد، معماری و شهرسازی پرونده های مراجعین از طریق اخذ نظر کارشناسان مربوطه همراه بود.

برپایی جلسات فوق العاده در کمیسیون املاک، شهرسازی و حقوقی شورا با دستور کار بررسی آخرین به روز رسانی صورت گرفته روی طرح تفصیلی شهر و تایید تغییرات اعمال شده، که به ریاست مهری السادات تقوی و در تالار مردم برگزار شد بخش دیگری از اقدامات اعضا در این مدت بود که با بحث و بررسی پیرامون ضرورت اعمال این تغییرات منطبق با کمبودهای هر منطقه از نظر امکانات ورزشی، درمانی، آموزشی، تفریحی و ... توسط اعضای کمیسیون همراه بود.

همچنین این کمیسیون بررسی لوایح ملکی دریافتی از سوی شهرداری را در دستور کار خود قرار داد و ضرورت هوشمندی تیم تنظیم کننده مفاد توافق نامه های شهرداری را متذکر شد.

از برپایی جلسه کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین، در ادامه سلسله جلسات مربوط به حسابرسی سال ۹۸ شهرداری به ریاست ولی چگینی می توان به عنوان دیگر اقدام اعضای شورا در این مدت یاد کرد که در آن لزوم دقت نظر شهرداری در اجرای مصوبات شورا مورد تاکید قرار گرفت و طرح هر گونه سوال و ابهامی از سوی حسابرس با هدف رفع موانع و افزایش کیفی رویکرد و عملکرد شهرداری عنوان شد.

یادآور می شود؛ این کمیسیون در همین راستا یکی از جلسات خود در هفته گذشته را به ریاست فرج اله فصیحی رامندی و با حضور ارباب حسابرس سال ۹۸ شهرداری، مهدیون مدیر مالی، نعیمی مدیر بودجه و کارشناسان مرتبط در منطقه یک شهرداری برگزار نمود و در آن بندهای بررسی شده و ابهامات شناسایی شده توسط حسابرس مطرح شد و پس از بحث و تبادل توسط اعضای کمیسیون و استماع نظرات حضار، تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذ شد.

بر پایه این گزارش، کمیسیون تلفیق خدمات شهری، محیط زیست، نظارت و شورایاری ها و کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مدت با دستور کار بررسی مجدد لایحه شهرداری قزوین در خصوص تعرفه بهای خدمات سازمان مدیریت پسماند، به ریاست علی فرمانی در تالار مردم تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، جلسه مشترک کمیسیون های فرهنگی اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده با کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری دیگر اقدام منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین بود که با دستور کار بحث و بررسی پیرامون املاک واگذار شده شهرداری به افراد حقیقی و حقوقی، بررسی نامه های واصله و برنامه ریزی در خصوص حضور اعضای کمیسیون فرهنگی شهرهای همدان و اراک در قزوین برگزار شد.

گفتنی است؛ برپایی جلسه کمیته مالی هماهنگی امور اجرایی شهر در خصوص اخذ تصمیم در رابطه با ماده ۱۱ تشکیلات شرکت آب و فاضلاب با حضور محسن حق شناس نایب رئیس، علی فرمانی رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین دیگر فعالیت نمایندگان مردم در تالار شهر طی این مدت به شمار می رود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط