سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۰

فصیحی رامندی،

انتخاب و فعالیت مجدد شورایاری ها در شورای ششم

شوارایاری ها می توانند به عنوان دیده بانی قوی برای شوراها باشند و در این راستا در این دوره از شورا مجددا فعالیت آنها با انتخاب افراد در محلات آغاز خواهد شد.

  به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، فرج اله فصیحی رامندی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد با اعلام این مطلب اظهار کرد: شورایاری ها می توانند تمامی مشکلات شهر حتی معضلات موجود در کوچه پس کوچه های شهر را شناسایی نموده و آن را به گوش منتخبین مردم در شوراها برسانند.

وی افزود: تشکیل شورایاری ها یکی از راه هایی است که از آن طریق می توان به تحقق معنای واقعی شوراها دست پیدا کرد، چرا که شورایاری ها در راستای مدیریت بهینه شهر و دریافت صحیح و دقیق مقتضیات محلی که باید با توجه به آن ها مبادرت به تصمیم ­گیری نماید، به عنوان بازوی کمکی و مشورتی شورای اسلامی شهر قزوین نقش مهمی در دریافت مسائل و مطالبات محلی دارند.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد: اعضای شورا می توانند افراد مورد تایید خود را در محلات و همچنن امام محله و رابطین مساجد را به لیست شورایاری ها اضافه نمایند تا احکام فعالیت آنها ابلاغ شود و فعالیت شورایاری ها در محلات آغاز گردد.

وی در بخش دیگری از جلسه که به بررسی لایحه استمهال تسهیلات دریافتی پیمانکاران و سازمانهای شهرداری قزوین اختصاص داشت، گریزی به اقدامات انجام شده شهرداری در خصوص تسویه بدهی ها به بانک شهر زد و گفت: با توجه به اقدامات و پیگیری های انجام شده روند خوبی در پرداخت بدهی ها و کاهش قابل توجه آنها صورت گرفته است که امیدواریم این پروسه سریع تر به سرانجام برسد.

وی در ادامه جلسه پیرامون مساعدت شهرداری قزوین به انجمن حمایت از بیماران ام اس گفت: با توجه به مناسبت هفته بیماران خاص و هفته سلامت پیشنهاد می شود تا شهرداری قزوین در لایحه ای نسبت به مساعدت و حمایت از انجمن های بیماران خاص اقدام نماید.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از جلسه که به بررسی لایحه دو فوریتی کاهش حریم بلوارهای صنعت و مرحوم آیت اله ابوترابی که با هدف تفکیک حوزه درون شهری و برون شهری از یکدیگر اختصاص داشت خاطر نشان کرد: این موضوع باید پس از تهیه طرح ویژه این محورها با حضور کارشناسان استانداری قزوین مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی در این جلسه از پخش زنده جلسات علنی خبر داد و گفت: به زودی و با آماده شدن زیر ساختهای لازم جلسات علنی شورای اسلامی شهر قزوین در بستر فضای مجازی به صورت زنده پخش خواهد شد.

فصیحی رامندی در ابتدای سخنانش در این جلسه همچنین به مرور اقدامات انجام شده در هفته شوراها اشاره داشت و از افتتاح و بهره برداری از چند پروژه عمرانی نیز خبر داد.

 

پایان پایام/

تصاویر مرتبط