سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۰۶

صلح جو،

طرح ساماندهی شهید انصاری شرقی اجرایی شود/ گره کور ساخت وساز در مناطق بافت تاریخی در سفر رئیس جمهور حل وفصل شود

با توجه به سفر رئیس جمهور باید از تمامی ظرفیتها در راستای گشایش معبر شهید انصاری شرقی استفاده کنیم تا مشکل ترافیکی در این محدوده برطرف شود.

  به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، حسین صلح جو عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی برگزارشد طی سخنانی با بیان اینکه یکی از مشکلات شهرقزوین گره های ترافیکی در شهر است اظهار کرد: در شورای چهارم مصوباتی را شهردار وقت مبنی بر گشایش معبر شهید انصاری شرقی داشت که در راستای عملیاتی نمودن این طرح بیش از 75 درصد منازل مسکونی مردم در محدوده طرح تملک شد ولی با جابجایی مدیران میراث فرهنگی این پروژه راکد ماند.

وی بر ضرورت اجرای کامل این طرح تاکید کرد و گفت: باتوجه به حضور رییس جمهور در قزوین و وزیر راه و شهرسازی امیدواریم بتوانیم گام ههای مثبتی را در این راستا برداریم و از اتلاف سرمایه های مردم جلوگیری نماییم.

صلح جو در ادامه سخنانش بافت تاریخی در مناطق بافت فرسوده را یکی از گره های مهم در رکود ساخت و ساز در این مناطق ذکر نمود و تصریح کرد: اعلام بافت تاریخی از سوی میراث فرهنگی در برخی مناطق شهری یک گره در ساخت و ساز ایجاد کرده چرا که شهروندان مطابق دستورالعمل های بافت تاریخی نمی توانند بلندمرتبه سازی داشته باشند که برای آن باید تدبیر اتخاذ شود.

صلح جو خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد رونق ساخت و ساز باید گره کور ساخت وساز در مناطق بافت تاریخی حل وفصل شود؛ نباید موضوع تاریخی بودن این مناطق تبدیل به تهدید شود، بلکه باید برای احیای شهر فرصت ایجاد کند، که برخی دوستان با استفاده از عنوان تاریخی بودن، حیات مردم را نشانه رفته اند، که این خوب نیست.

وی در بخش پایانی سخنانش برلزوم توجه به باغداران باغستان سنتی قزوین تاکید و اظهار داشت: باغستان سنتی قزوین که ریه تنفسی شهر است باید با کمک باغداران صیانت شود و در این راستا تامین امکانات حداقلی از جمله سرویس بهداشتی، اتاق استراحت ونگهبانی باغات الزامی است تا از خشک شدن این میراث گرانبها جلوگیری شود.

صلح جو تصریح کرد: باغستان سنتی قزوین با اسم میراث فرهنگی در حال خشک شدن شدن است در حالی که با این عنوان باید به داد باغستان و احیای آن رسید اما متاسفانه این گونه نیست و روز به روز در حال از بین رفتن باغستان سنتی قزوین هستیم.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط