سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۰۶

سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

خانه ملت در قزوین راه اندازی می شود/ قانون جامع خدمات شهری در صحن مجلس بررسی خواهد شد

مشکلات بافت فرسوده و تاریخی، طرح توسعه آستان امامزاده حسین (ع) و طرح شهید انصاری شرقی را با دعوت از وزرای میراث فرهنگی و راه و شهرسازی و با همفکری حل خواهیم کرد.

   به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، دکتر لطف اله سیاهکلی نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری جلسات مشترک در راستای تعامل با مدیریت شهری اظهار کرد: بسیار علاقمندم ارتباط و تعامل نمایندگان مجلس با اعضای شورا بیشتر شود تا از ظرفیت همدیگر برای خدمت بیشتر به مردم استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از پروژه های عمرانی در حال اجرا در شهرداری قزوین گفت: پروژه ها و طرح های خوبی در سطح شهر در حال اجراست اما متاسفانه اطلاع رسانی خوبی صورت نگرفته است لذا ضرورت دارد تا اطلاع رسانی کاملی از طریق رسانه های استان صورت گیرد تا شهروندان در جریان اقدامات شهرداری قرار گیرند.

سیاهکلی در ادامه با بیان اینکه قزوین نیازمند تحول بزرگ شهری است، خاطرنشان کرد: در شهر قزوین آن طور که شایسته است شاهد تحول و توسعه مناسب نبوده ایم که امیدواریم ۱۰۰ طرحی که در شهرداری قزوین بنا شده آغاز شود بتواند بخشی از این خلاء را جبران کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از راه اندازی ساختمان خانه ملت در قزوین خبر داد و گفت: به منظور صرفه جویی در هزینه ها و تمرکز در کارها پیشنهاد دادیم تا برای استقرار نمایندگان در یک مکان متمرکز، ساختمان «خانه ملت» در قزوین احداث یا خریداری شود که برای همیشه نمایندگان آینده نیز در آن مستقر شوند.

به گفته وی، در این راستا اعتبار 5 میلیارد تومان تخصیص یافته و امیدواریم تا سه ماه آینده این ساختمان راه اندازی و مورد استفاده قرار گیرد.

سیاهکلی همچنین به هماهنگی جهت بازدید وزرای میراث فرهنگی و راه وشهرسازی از قزوین پس از سفر رییس جمهور به قزوین خبر داد و گفت: مشکلات بافت فرسوده،زمین های عظیمیه؛ توسعه امامزاده حسین (ع) وطرح شهید انصاری شرقی و باغستان سنتی قزوین را با دعوت از وزرای میراث فرهنگی و راه و شهرسازی حل می کنیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص وضعیت حقوق پرسنل شهرداری قزوین گفت: قانون جامع خدمات شهری بزودی و تا یک ماه آینده در صحن مجلس مورد بررسی قرار می گیرد که در صورت تصویب مشکلات بسیاری که در سطح شهرداری ها از جمله حقوق پرسنل وجود دارد به مدد قانون حل خواهند شد.

سیاهکلی یادآور شد: در حوزه شهرداری به دلیل نقص قوانین با مشکلات زیادی روبه رو هستیم در حقیقت بایستی شهردار رییس شهر باشد و همه امور آب، برق و گاز و سایر امور را مدیریت کند که متاسفانه این گونه نیست.

وی همچنین در خصوص حل مشکل پسماند استان و جایگاه دفن بهداشتی محمدآباد نیز اعلام آمادگی نمود تا در جلسه ای ویژه با حضور کارشناسان امر این موضوع را بررسی نموده تا تصمیم نهایی دراین امر اتخاذ شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: برای حل مشکلات مطرح شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین موضوعات را از طریق وزارتخانه ها در تهران پیگیری نماید.

وی در خصوص مشکل زمین های قولنامه ای هم گفت: این موضوع از طریق وزیر راه و شهرسازی حل شده است و بایستی از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان آیین نامه و دستورالعمل پیگیری شود تا مردم از این مشکل چندساله رهایی یابند.

وی در مورد حل مشکل آبرسانی به اراضی عظیمیه خاطرنشان کرد: در ادامه روند تکمیل آبرسانی به آبیک امیدواریم مشکل آبرسانی به این منطقه نیز حل شود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط