یکشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۰۴

در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

اهتمام جدی شورای ششم به حذف نگاه اقتصادی نسبت به مسائل فرهنگی

رویکرد و عملکرد سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین در خصوص خانه های فرهنگ شهر، در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، در این جلسه که به ریاست قاسم اللهیاری در تالار مردم برگزار شد، ابتدا توسط برجی مدیر امور قراردادها و حقوقی و موسوی مدیر امور مالی سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری گزارشی از نحوه فعالیت خانه های فرهنگ ارایه شد و سپس محمودی سرپرست سازمان مذکور طی سخنانی به جمع بندی موارد مطروحه و پاسخگویی به سوالات و ابهامات اعضای شورا اقدام نمود.

اعضای کمیسیون فرهنگی، ورزشی شهرداری نیز طی سخنانی در این بخش از جلسه با تاکید بر این مطلب که شورای ششم اهتمام جدی به حذف نگاه اقتصادی نسبت به مقوله فرهنگی دارد و خواستار اعمال نگاه ویژه صرفاً فرهنگی در این بخش می باشد، هر گونه هزینه کرد در این خصوص را سرمایه گذاری دانسته و سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری را مکلف به تهیه خوراک فکری فرهنگی، دینی و مذهبی و انتقال مفاهیم و ارزش های اسلامی از این طریق دانستند.

گفتنی است؛ این بخش از جلسه با افزودن عنوان خانواده های ایثارگران به بند برخورداری گروه های خاص از تسهیلات ویژه سازمان و همچنین افزایش سقف تخفیف از ۲۰ به ۵۰درصد به منظور اعمال در تعرفه خدمات آموزشی مناطق محروم و منفصل شهری با هدف ایجاد انگیزه در اهالی این مناطق و افزایش امکان حضور آنها در دوره های آموزشی در مناطق کم برخوردار همراه بود.

همچنین در این بخش از جلسه لایحه تعرفه ارایه خدمات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و ورزشی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری در سال ۱۴۰۱ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و با توجه به اهمیت موضوع مقرر شد در فرصتی بهتر و پس از بررسی نرخ های تعیین شده در خصوص آن تصمیم گیری شود.

همچنین در پاسخ به درخواست کمیسیون‌ فرهنگی شورای اسلامی شهر مبنی بر ارایه گزارشی مبسوط از اقدامات انجام شده، برنامه های در دست اقدام و برنامه های خارج شده از دستور کار این سازمان که برای چندمین بار در جلسات کمیسیون فرهنگی مطرح می شود، گزارشی اجمالی توسط محمودی سرپرست سازمان ارایه شد و مقرر گردید نظر به حائز اهمیت بودن این موضوع برای کمیسیون تا جلسه آتی نسبت به تکمیل گزارش و ارایه آن اقدامات لازم صورت گیرد.

یادآور می شود؛ این بخش از جلسه با طرح پیشنهاداتی نظیر حمایت از نخبگان ورزشی شهرداری از طریق حمایت مالی و اعطای تسهیلاتی با هدف برخورداری این طیف از امکان تمرین و حضور در مسابقه، استفاده از ظرفیت نیروهای موجود سازمان که علاقه مند به مدیریت خانه های فرهنگ می باشند یا واگذاری مدیریت این خانه ها به افرادی که در این زمینه تجربه، تخصص و تعهد دارند، دقت نظر در تدوین عناوین دوره های آموزشی و برپایی کلاس هایی با مفاهیم و مضامینی خاص و کاربردی نظیر آموزش فرهنگ شهروندی، ترافیک، مشارکت در حفاظت از امکانات و تسهیلات شهری، سبک زندگی و... در خانه های فرهنگ و مواردی از این دست به کار خود پایان داد.

بنابراین گزارش، در بخش دیگری از این جلسه موضوع گزارش عملکرد روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قزوین و دریافت گزارشی از آخرین تصمیمات در خصوص هفته نامه پیام شهر با توجه به عدم انتشار آن در سه ماه گذشته در دستور کار قرار گرفت و اعضای کمیسیون پس از استماع این گزارش که توسط خرم نیا مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارایه شد به طرح نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

بر پایه این گزارش، این بخش از جلسه با طرح پیشنهادات از سوی اعضای کمیسیون فرهنگی ورزشی شهرداری مبنی بر وجود کاستی ها و خلأ هایی در امر اطلاع رسانی در شهرداری و ضرورت توانمندسازی نیروهای روابط عمومی و افزایش سطح دانش و مهارت فنی آنها، لزوم افزایش کمی و کیفی تولیدات رسانه ای شهرداری و از آن مهم تر نحوه و گستره انتشار آن به منظور آگاه سازی شهروندان، توجه ویژه به گرافیک صفحات مجازی رسانه های شهرداری و اهمیت و ضرورت استفاده از توان و ظرفیت نیروهای موجود سازمانها و مناطق شهرداری همراه بود.

همچنین در این بخش از جلسه مقرر شد؛ با هدف استفاده از تجربیات شهرهای موفق در امر اطلاع رسانی، برنامه بازدید از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی شهرداری تهران در دستورکار قرار گیرد.

 

پایان پیام/

 

 

تصاویر مرتبط