سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۲۳

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین:

واگذاری کیوسکهای فرهنگی در قالب کمیته ای تخصصی انجام شود

واگذاری کیوسکهای فرهنگی در شهر باید در قالب کمیته ای خاص و با نظر کارشناسی و تخصصی صورت گیرد

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ فاطمه اشدری ، در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد در جریان بررسی لایحه قیمت گذاری اجاره بهای کیوسکهای سطح شهر اظهار کرد: کیوسکهای فرهنگی در سطح شهر بایستی متحدالشکل بوده و با پلاک، کد خاص و طرح مشترک قابل شناسایی باشد.

وی افزود: جهت ساماندهی ، واگذاری و نحوه نظارت بر عملکرد آنها لازم است تا در قالب کمیته ای خاص و باحضور روسای سازمان های میادین و ساماندهی مشاغل شهری، فرهنگی، ورزشی و نماینده شورا در امور واگذاری دکه ها و رئیس کمیسیون های فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین بررسی و تصمیم گیری شود.

وی بر لزوم نظارت بر محصولات عرضه شده در دکه های فرهنگی در سطح شهر که تحت مدیریت شهرداری قزوین است، تاکید کرد و گفت: نمی توان در این حوزه بدون برنامه و چارچوب وارد عمل شویم لذا باید این موضوع جدی تلقی شود و افرادی که در این کمیته نقش دارند نیز از افراد متخصص در امور فرهنگی انتخاب شوند.

اشدری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت عمل به قانون در لایحه قیمت گذاری اجاره بهای کیوسکهای سطح شهر خاطرنشان کرد: بایستی شهرداری قزوین در خصوص تمام کیوسکهای سطح شهر کلیه مجوزها و اسناد آن را از ابتدا تاکنون به شورا ارایه نماید، چرا که به عنوان نمونه، زمانی که فردی سازه ای برای ایجاد فضای تبلیغاتی فراهم می کند حق بهره برداری تا یک مدت زمان مشخص را دارد نه اینکه مادام العمر از آن فضا جهت تبلیغات استفاده کند، در مورد کیوسکها نیز شرایط اینگونه است.

به گفته وی، کیوسکها جزو اموال عمومی شهر هستند و همه متقاضیان و شهروندان باید به طور یکسان از خدمات شهرداری بهره مند شوند.

فاطمه اشدری، با تاکید بر اینکه شهرداری مکلف است تعدادی از این دکه ها را به افراد معلول واگذار کند افزود: گفته می شود دکه هایی که سر قفلی دارند نمی توانیم آنها را واگذار کنیم، در این خصوص نیز باید با انجام مشاوره حقوقی راهکاری مناسب داشته باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه سخنانش بر لزوم حمایت اعضای شورا از سازمان میادین در اجرای مصوبات شورا تاکید کرد و افزود: اعضای شورا برای سازمانها در تصویب لوایح بر اساس قانون سیاست گذاری می کنند و از طرف دیگر نیز باید برای اجرایی شدن درست مصوبات و قانون، مدیران سازمان را حمایت نماییم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: از سازمان میادین شهرداری قزوین درخواست دارم که در امتیاز دهی به متقاضیان دکه قانون و ضابطه را رعایت کنند ، ضمنا بررسی نمایند چنانچه فردی به توصیه شخصی حتی به توصیه اعضای شورا از این سازمان کیوسک دریافت نموده آن را لغو نمایند، زیرا ما به صورت شخصی حق نداریم که این سازمان را مکلف نماییم که دکه ای را در اختیار فردی که ما معرفی کرده ایم قرار دهد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط