یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۲

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد؛

لزوم تدوین برنامه جامع در اقدامات فرهنگی

به منظور ارتقای فرهنگسازی در بخشهای مختلف جامعه نیاز است تا نسبت به تدوین برنامه جامع فرهنگی و اعتبار لازم متناسب با هر بخش اقدام شود.

  به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، قاسم اللهیاری سخنگو و رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امو خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد طی سخنانی ضمن گرامیداشت روز شهدا اظهار کرد: متاسفانه طی سالهای اخیر اقدامات خوبی در حوزه فرهنگسازی در تمامی بخشها انجام نشده است و دچار ضعف هستیم.

وی افزود: این واقعیت وجود دارد که در بسیاری از موضوعات نه تنها کار فرهنگی انجام نشده بلکه کارهای ضد فرهنگی شکل گرفته است.

اللهیاری تصریح کرد: اینکه گفته شود مشکلات مردم معیشتی است و نباید به مسائل و برنامه های فرهنگی پرداخته شود حرف درستی نیست، چرا که بسیار از معضلات اجتماعی و اقتصادی با مباحث فرهنگی گره خورده است

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم تدوین برنامه جامع در اقدامات فرهنگی تاکید کرد و گفت: بایستی دراین راستا بودجه لازم هم اختصاص داده شود.

وی همچنین در این جلسه که با حضور مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری قزوین برگزار شد خواستار ارایه نکات، دغدغه ها و مشکلات حوزه بانوان و آسیبهای اجتماعی به صورت کتبی و در قالب یک نامه به شورای اسلامی شهر قزوین شد و گفت: این موضوعات در اسرع وقت توسط کارشناسان در کمیسیون فرهنگی شورا دقیقا و با جزییات بررسی خواهد شد.

اللهیاری همچنین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص لایحه مجوز تمدید ادامه فعالیت شهرداری قزوین در مجتمع پسماند محمدآباد گفت: در شرایط کنونی پسماندهای سایر شهرداری های استان نیز به این سایت منتقل می شود در حالی که فقط از مردم شهر قزوین عوارض پسماند دریافت می کنند اما در حقیقت این سایت برای کل استان خدمات دهی دارد.

به گفته سخنگوی پارلمان محلی قزوین نقش مدیریت ارشد استان نیز باید در این موضوع مشخص و حمایتهایی داشته باشد و یکسری امتیازات با ادامه روند فعالیت شهرداری قزوین در سایت پسماند شهرداری گرفته شود.

اللهیاری در این جلسه به گزارش جلسه شورای نامگذاری معابر شهر قزوین پرداخت و گفت: در این جلسه نام 45 مورد از معابر، کوچه و خیابانهای شهر قزوین به نام گرانقدر شهدای عزیز شهر تغییر یافت.

اللهیاری همچنین در ادامه این جلسه خواستار پرداخت مطالبات بسیج سازندگی استان از سوی شهرداری قزوین شد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط