یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۵

مهدی خانی دبیر پارلمان محلی قزوین:

موانع جذب سرمایه گذاران درقزوین توسط دادستانی پیگیری شود/توجه ویژه شورای ششم به کاهش آسیبهای اجتماعی

در راستای جذب سرمایه گذاران و بسترسازی مناسب برای سهولت کار آنها نیازمند مساعدت و همکاری دستگاه قضایی استان هستیم.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، مهدی مهدی خانی دبیر و رییس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین در نشست مشترک شورا با محمد قاسمی، دادستان قزوین ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز بر ضرورت رفع موانع برای جذب سرمایه گذار در قزوین تاکید و اظهار کرد: برای ورود سرمایه گذار و بستر سازی مناسب برای سرمایه گذاری در پروژه های متعدد شهر قزوین نیازمند همکاری و مساعدت دستگاه قضایی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع کاهش آسیبهای اجتماعی پرداخت و گفت: درحوزه کاهش آسیبهای اجتماعی در شورای ششم توجه ویژه ای به خصوص در مناطق محروم شده است.

دبیر پارلمان محلی قزوین همچنین بر لزوم همت مضاعف در ساماندهی دستفروشان شهر تاکید کرد و افزود: ساماندهی دستفروشان در روزهای پایانی سال بسیار مهم است، چرا که در ایجاد نارضایتی ها، سد معبر و ایجاد نابسامانی ترافیکی بسیار تاثیرگذار است و ضرورت دارد تا همتی در این حوزه صورت گیرد تا این موضوع ساماندهی شود.

مهدی خانی همچنین در ادامه به موضوع توسعه بافت تاریخی شهر قزوین اشاره داشت و گفت: نمایندگان مردم در شورا به اهمیت محدوده های تاریخی این شهر کهن واقف هستند، اما باید مسایل روانسازی ترافیکی و اجرای پروژه های شهری را نیز در نظر داشت؛ لذا در پروژه شهید انصاری شرقی نمایندگان شورا هردو جنبه بحث میراث فرهنگی و اجرای پروژه های روانسازی ترافیک را مدنظر دارند و همت و همراهی دادستانی را نیاز داریم تا در کنار موضوعات حمل و نقل و ترافیک به موضوعات میراثی هم بپردازیم.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار مساعدت و همراهی دستگاه قضایی استان در حوزه های پسماند، باغستان سنتی قزوین و شهرک اندیشه شد و گفت: در این حوزه ها نیازمند همراهی و مساعدت بیشتر دستگاه قضایی و دادستانی هستیم تا بتوانیم با رفع مشکلات به اهداف مدنظر دست یابیم.

به گفته وی، اجرای سد لاستیکی نیز باید از نگاه کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد تا هم مطالبات مردم و مطالبات باغداران مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار ورود دادستانی قزوین برای موضوع چندگانگی در مدیریت پارکینگ های عمومی شهر قزوین شد و گفت: چند متولی بودن پارکینگ های عمومی شهر ضرر هنگفتی را به مجموعه شهروندی وارد میکند لذا ضرورت دارد در این حوزه دادستانی ورود نماید.

وی همچنین توجه به شهر هوشمند و بسترسازی این فرآیند را مهم دانست و گفت: در مجموعه استانداری قزوین کارگروه تحول فناورانه استان قزوین در حال شکل گیری است تا در راستای ایجاد شهر هوشمند و در نهایت در کل استان بتوانیم اقدامات خوبی داشته باشیم و امیدواریم در این حوزه نیز دادستان قزوین همراهی و مساعدت لازم را داشته باشد.

مهدی خانی در پایان سخنانش خواستار ورود دادستانی قزوین در حل مشکلات تامین روشنایی معابر قزوین شد و گفت متاسفانه در تامین روشنایی برخی معابر شهر قزوین نتوانسته ایم موفق عمل نماییم که بایستی از ظرفیت دادستانی در این حوزه نیز کمک گرفت.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط