یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۵

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در صحن شورا تاکید کرد:

درنشستهای مشترک، برنامه واحدی برای حل مشکلات شهری تدوین می شود

نشستهای مشترک با شورای اسلامی شهر قزوین و برگزاری کارگروهها و کمیسیونهای مشترک منجر به تهیه و تدوین برنامه و نسخه واحد برای حل مشکلات و معضلات به ویژه در حوزه شهری خواهد شد.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر قزوین ضمن اشاره به این موضوع که دستگاه قضایی یکی از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است اظهار کرد: این دستگاه در کنار سایر قوا وظایف و رسالتی را در اجرای عدالت و قوانین دارد و تاکنون نیز توانسته است وظایف خود را در راستای اهداف قانونی خود انجام دهد.

وی ادامه داد: در دولت مردمی و انقلابی دکتر رییسی، قوه قضاییه از پرونده محوری خارج شده و در بسیاری از عرصه ها که مورد تاکید مقام معظم رهبری ( دامه برکاته) بوده، ورود داشته است لذا باید از فرصتهای ایجاد شده برای حل مشکلات و معضلات مختلف استفاده نمود.

به گفته دادستان قزوین مبارزه بافساد ،حمایت از بخش تولید، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی ازجمله اقدامات مهم این نهاد بوده تا جایی که در بخش جلوگیری از تغییر کاربری رتبه سوم کشوری را کسب نموده است.

وی در ادامه سخنانش به موضوع رها بودن فضای مجازی و بروز بسیاری از آسیبهای اجتماعی ناشی از این موضوع اشاره کرد و گفت: متاسفانه این جریان نهاد خانواده را به نشانه رفته و باعث بسیاری از مشکلات و معضلات در این حوزه هستیم لذا ضرورت دارد که این فضا ساماندهی شود.

دادستان قزوین در ادامه سخنانش با بیان اینکه دیدگاه دستگاه قضایی در موضوعات شهری مساعدت و یاری رساندن به دستگاههای متولی به ویژه شورا و شهرداری است، تاکید کرد: شورای اسلامی شهر باحوزه دادستانی در یک سنگر قرار دارند و می‌توانند با استفاده از ظرفیتهای قانونی و تعامل با هم در حل مشکلات و معضلات اقدامات خوبی داشته باشند.

قاسمی همچنین خاطرنشان کرد: می توان با ایجاد کارگروهها و کمیسیونهای مشترک بین دادستانی و شورای اسلامی شهر قزوین برای هر مشکل نسخه واحدی را با همکاری و همفکری تهیه نماییم.

وی در بخش دیگری از جلسه در پاسخ به سوالات مطرح شده ازسوی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در رابطه با نقش دادستان به عنوان مدعی العموم در حل مشکلات پروژه های قفل شده و راکد مانده در بافت تاریخی شهر گفت: اینکه 720 هکتار از بافت شهر قزوین تاریخی و ثبت ملی شود باعث ایجاد مشکلات در ساخت و ساز و نارضایتی برای شهروندان خواهد شد و بسیاری از طرحهایی که قفل شده و بلاتکلیف مانده اند نیز نتیجه تصمیم گیری های سلیقه ای درگذشته بوده است.

به گفته دادستان قزوین، بافت تاریخی باید نقطه ای و لکه ای باشد و گرنه اگر این حریم گسترده شود دچار مشکلات در ساخت و ساز و ایجاد نارضایتی و قفل شدن شهر خواهد شد، لذا ضرورت دارد در این خصوص تدبیر ویژه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار مساعدت شهرداری ها در موضوع ساماندهی معتادین متجاهر شد و گفت: شهرداری ها باید در این حوزه کمک نمایند تا بتوانیم بخش عمده ای از سرقتها را که توسط معتادین متجاهر انجام می شود را کاهش دهیم و بسیاری از معضلات و آسیبهای ناشی ازحضور این افراد درجامعه را ساماندهی نماییم.

محمد قاسمی در این جلسه پاسخگوی دغدغه ها و سوالات اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در همه موضوعات از جمله حوزه شهری و آسیبهای اجتماعی بود و بر لزوم تعاملات هرچه بیشتر این دو نهاد در شناسایی مشکلات و معضلات و حل آنها تاکید کرد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط