دوشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۲

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین تأکید کرد؛

در آستانه سال جدید دستفروشان سطح شهر قزوین در مکانهای ویژه ساماندهی شوند

ضرورت دارد در آستانه ورود به سال جدید برای ساماندهی دستفروشان، به‌ عنوان گروه‌های کم‌ درآمد اقتصادی، با بهره‌گیری از تجربه سایر شهرها و کشورها راهکارهای جدیدی اتخاذ گردد و چندین مکان ویژه برای استقرار آنها در سطح شهر در نظر گرفته شود.

 ولی چگینی رییس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر این مطلب اظهار کرد: حضور دستفروشان در هر نقطه از شهر باعث مخدوش شدن سیما و منظر شهری و به نوعی در برخی معابر سد معبر محسوب می شود، لذا شهرداری قزوین بایستی در تمامی نقاط شهر مکانهایی را برای استقرار دستفروشان در هر صنفی مشخص نماید تا این افراد در همه نقاط و معابر شهری پراکنده نباشند.

وی تاکید کرد: طرح ساماندهی دستفروشان باید با تاکید بر حفظ کرامت افراد انجام شود و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد. چگینی همچنین در خصوص وانت بارهای میوه فروش نیز گفت: بایستی با شناسایی چالشهای موجود در این بخش نسبت به ساماندهی وانت بارهای میوه فروش که منبع درآمدی جز این کار ندارند نیز اقداماتی انجام شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به روزهای پایانی سال و افزایش دستفروشان در خیابانهای شهر تصریح کرد: شهرداری قزوین باید مکانهای ویژه ای برای استقرار دستفروشان در نظر بگیرد تا شاهد نابسامانی و سد معبر در خیابانهای و معابر مرکزی شهر نباشیم.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط