یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۱

اشدری،

از ظرفیت مدارس در ترویج ورزشهای همگانی استفاده شود/بودجه 33 میلیارد تومانی برنامه های فرهنگی دستخوش تغییر و کاهش نشود

اجرای برنامه های فرهنگی به عنوان پیشانی شهر بسیار حائز اهمیت است لذا بودجه 33 میلیارد تومانی این بخش نباید در سال آینده دستخوش تغییرات و کاهش شود.

 عضو شورای اسلامی شهر قزوین: به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، فاطمه اشدری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین، در جلسه علنی شورا که با دستور کار جمع بندی و ابلاغ بودجه شهرداری قزوین و با حضور شهردار قزوین برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در نشاط و شادابی شهروندان و احساس رضایت آنان بسیار اهمیت دارد لذا بودجه 33 میلیارد تومانی که برای این بخش در نظر گرفته شده نباید در سال آینده دستخوش تغییرات و کاهش قرار گیرد.

وی در ادامه سخنانش بر لزوم توجه به مدارس محلات شهر قزوین به عنوان پایگاهی برای ورزش همگانی و ترویج فرهنگ ورزش و سلامتی تاکید کرد و افزود: می توانیم با فراخوان مربی های خبره و فارغ التحصیلان ورزشی در شهر و استفاده از آنها در مدارس به سمت ترغیب شهروندان به ورزش حرکت کنیم. 

به گفته اشدری، می توان مدارس دخترانه را برای حضور مادران و دختران و مدارس پسرانه را برای حضور پدران و پسران مهیا نمود تا در ساعات خاصی بتوانند برای ورزش از آن محیط استفاده کنند؛ در واقع می توان به ترویج ورزش همگانی با رویکرد خانواده محوری در جهت سلامت و نشاط جامعه با هم افزایی و تعامل با آموزش و پرورش در پایگاه مدارس پرداخت.

اشدری تاکید کرد: با توجه به اینکه ورزش در سلامتی افراد بسیار مهم است شهرداری قزوین باید به نهضت ورزش های همگانی توجه نماید.

اشدری در ادامه همچنین خواستار توجه شهرداری قزوین به هنر خوشنویسی شد و گفت: قزوین را به عنوان پایتخت خوشنویسی می شناسیم اما کار فاخر و شایسته ای برای این هنر اصیل انجام نشده است لذا درخواست دارم تا فضایی را در سرای سعدالسلطنه برای هنر خوشنویسی و خوشنویسان شهر فراهم نموده و کار شایسته ای را در این حوزه در شورای ششم انجام دهیم.

وی در نقطه نظر خود در خصوص بودجه باغستان سنتی قزوین گفت: رقم بودجه این سازمان در جلسات بررسی بودجه از بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین کاهش داشته است لذا به جهت اهمیت باغستان سنتی قزوین و نقش استراتژیک آن درخواست دارم تا بودجه این سازمان دستخوش تغییر و کاهش نشود.

به گفته اشدری، اگر به اندازه ای که به بوستان فدک توجه شده و اعتبار برایش در نظر گرفته شده به باغستان هم توجه می شد قطعا وضعیت خوبی به لحاظ محل گردشگری و درآمدزایی و امنیت در باغستان را شاهد بودیم.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه سخنانش بر ضرورت توجه به موضوع آب همانند موضوع زمین به‌عنوان سرمایه مهم آبادانی شهر تصریح کرد و گفت: در این حوزه می توانیم به موضوع تملک چاههای موجود در باغستان از جمله چاه «درزبان» و چاه «زغال سنگ» اشاره نماییم و بر اساس نظر کارشناسان آب منطقه ای قیمت گذاری نموده و به عنوان ذخیره آب برای فضای سبز و باغستان ها استفاده شود.

اشدری در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از تلاشهای مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورا در بررسی جزئیات بودجه شهرداری قزوین بر لزوم توجه به وضعیت حقوق و مزایای پرسنل شهرداری قزوین تاکید کرد و گفت: بایستی در بودجه سال آینده شهرداری توجه ویژه ای به موضوع حقوق و مزایای پرسنل شهرداری قزوین صورت گیرد و راهکار قانونی برای بهبود معیشت و وضعیت دریافتی پرسنل شهرداری قزوین اتخاذ شود.

وی در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لوایح شهرداری قزوین اختصاص داشت خواستار ساماندهی دستفروشان و شناسنامه دار شدن فعالیت آنها شد و گفت: بایستی برای دستفروشان ضابطه و قانون و تدابیر لازم برای مکان آنها اندیشه شود همچنین در این راستا باید دستفروشان بومی در اولویت قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای نظام مند نمودن و ساماندهی دستفروشان بایستی اعتبار و ضمانت نامه های لازم نیز به منظور رعایت حقوق فروشنده و مشتری لحاظ شود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط