سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۱

رییس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر قزوین:

تجاری سازی در مدارس باعث کاهش سرانه آموزشی و ورزشی خواهد شد

ایجاد واحدهای تجاری در فضای حیاط مدارس باعث کاهش سرانه آموزشی، ورزشی و تربیتی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، مهری السادات تقوی رییس کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد پیرامون موضوع استفساریه شهرداری قزوین در خصوص میزان اخذ عوارض از بهره برداری تجاری در مدارس گفت: در بزرگترین مدارس کشور نیز سرانه های استاندارد برای تامین فضای ورزشی، تربیتی و آموزشی در مدارس رعایت نمی شود بنابراین حداقل های آیین نامه هم رعایت نمی شود.

 وی افزود: در این شرایط ایجاد واحدهای تجاری در حیاط مدارس این حداقل ها را هم کاهش خواهد داد.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، باید برای این موضوع درصد قائل شویم و اجازه داده نشود تا مدارس بیش از حد مجاز نسبت به ایجاد واحد تجاری اقدام نمایند.

تقوی در ادامه جلسه که به بررسی لوایح کمیسیون متبوع خود اختصاص داشت در مورد لایحه توافق با شرکت هواپیمایی خدمات ویژه گفت: مقرر شده بود این لایحه اصلاح شود و نقشه های تصحیح شده مطابق با نظر شورا ارایه گردد که متاسفانه انجام نشده است.
 
وی با بیان اینکه باید محاسبات دقیق تری در این خصوص صورت گیرد، تاکید کرد: لازم است تا با حذف یکی از معابر داخلی نقشه و افزوده شدن یک یا دو قواره زمین به سهم شهرداری قزوین این نقشه اصلاح شود و سپس درخصوص آن تصمیم گیری شود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط