یکشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۱

رییس شورای اسلامی شهر قزوین خبر داد؛

افتتاح فاز دوم محور نسیم شمال

با دستور قاطع شهردار و تلاشهای شبانه روزی معاونت عمرانی و پیگیری های شورای اسلامی شهر قزوین روز جمعه هفته جاری فاز دوم محور نسیم شمال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، فرج اله فصیحی رامندی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد طی سخنانی با اعلام این خبر اظهار کرد: بادستور قاطع شهردار، تلاشها و اقدامات شبانه روزی در بخش معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین و پیگیری های شورای اسلامی شهر قزوین روز جمعه مورخ 26 آذر ماه شاهد افتتاح و بهره برداری از فاز دوم پروژه نسیم شمال خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تاسف از حادثه تصادف در بلوار جمهوری اسلامی و فوت دو نفر از رانندگان وانت بار گفت: لازم است اطراف میدان میوه و تره بار ساماندهی شود چرا که شاهد پراکندگی، نابسامانی و بی نظمی ترافیکی در این محدوده هستیم.

فصیحی تاکید کرد: به منظور برقراری نظم ترافیکی و بهبود عبور و مرور خودروها به میدان میوه و تره بار قزوین باید اصلاح هندسی در ورودی این میدان اجرا شود.

به گفته فصیحی رامندی، باید طرح مربوطه در سازمان ترافیک تهیه و اجرایی شود و در این راستا با ایجاد یک خط ورود و خروج در ورودی میدان میوه نسبت به ساماندهی این محدوده اقدام نمود تا شاهد ازدحام و بی نظمی ترافیکی نباشیم.

رئیس پارلمان محلی در ادامه سخنانش به غیرقانونی بودن انتخاب اعضای هیات منصفه مطبوعات اشاره کرد و گفت: باید انتخاب اعضای هیات منصفه مطبوعات به شکل قانونی صورت پذیرد، چرا که باید اعضای حقوقی، متشکل از رییس سازمان تبلیغات اسلامی، رییس شورای اسلامی شهر، امام جمعه و یا نماینده ایشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دادگستری استان از داوطلبان ثبت نام شده و پس از استعلام از مراجع قانونی، 14نفر را به عنوان هیات منصفه مطبوعات انتخاب نمایند.

وی با بیان اینکه انتخاب و معرفی 40 نفر به عنوان هیات منصفه مطبوعات استان روند قانونی راطی نکرده است، تصریح کرد: از مدیران کل دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درخواست داریم تا جلسه ای ویژه تشکیل دهند و نسبت به برگزاری مجدد انتخابات هیات منصفه مطبوعات و ایجاد روند ساز و کار قانونی آن اقدام نمایند.

فصیحی رامندی در ادامه سخنانش پیرامون حواشی ایجاد شده در اجرای جشنواره آشپزی در دهکده طبیعت گفت: این برنامه توسط بخش خصوصی و یک رستوران دار انجام شده است، اما به دلیل نبود نظارت شاهد عدم رعایت شئونات اسلامی در این برنامه بودیم.

وی تاکید کرد: لازم است تا شهرداری قزوین هر برنامه فرهنگی را که اجرا می کند با هماهنگی کمیسیون فرهنگی شورا اجرایی نماید.

این مقام مسئول همچنین در ادامه جلسه خواستار تشکیل و فعالیت کمیته شورایاریها در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین شد.

فصیحی رامندی از تلاشهای انجام شده در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تقدیر و تشکر کرد و گفت: تلاشهای انجام شده در این کمیسیون و هماهنگی با ادارات و سازمانها پیرامون ایمنی بازار قزوین قابل توجه و تقدیر است.
 
رییس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین به بازدید اعضای شورا از مجموعه مدیریت پسماند شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: امیدواریم با افزایش آگاهی، اقدامات عملیاتی در راستای ساماندهی پسماند در شهرداری قزوین اجرایی شود و گام های موثری در این مسیر برداشته شود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط