یکشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۱

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد:

برخورد قانونی و کارشناسی با بی تدبیری عوامل برگزار کننده جشنواره آشپزی در دهکده طبیعت

باید با بی تدبیری عوامل برگزاری جشنواره اشپزی در طبیعت به صورت کارشناسانه و قانونی برخورد شود و از این پس هر گونه اجرای برنامه فرهنگی در شهر زیر نظر کمیسیون فرهنگی شورا و سازمان فرهنگی شهرداری انجام شود.

 فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد طی سخنانی در واکنش به برگزاری جشنواره اشپزی در دهکده طبیعت در قزوین اظهار کرد: متاسفانه شاهد برگزاری جشنواره آشپزی در دهکده طبیعت قزوین بودیم که شهردار و اعضای شورای شهر قزوین در جریان برگزاری این برنامه نبودند.
 
وی افزود: باید پاسخ درستی به این جریان داده شود، چرا که در این بی تدبیری ، شهردار و شورای شهر قزوین مورد قضاوت و بی مهری قرار گرفتند.
 
اشدری خاطر نشان کرد: شهرداری نهادهایی به نام حراست و بازرسی دارد و یک بار هم این موضوع را به شهردار عرض کردم که وقتی این نهادها در شهرداری هستند، باید در موقعیتهای خاص پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه پس از این باید هرگونه اقدام فرهنگی زیر نظر کمیسیون فرهنگی شورا و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری انجام شود تاکید کرد: مکانی مانند دهکده طبیعت متعلق به همه مردم است ، نه صرفا در انحصار گروهی از افراد با نشان خاص ! چرا باید افرادی بدون مجوز اقدام به برگزاری برنامه ای کنند که شئونات اسلامی در آن رعایت نشود؟.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، باید در این خصوص به صورت قانونی و کارشناسانه برخورد شود تا پس از این اینچنین شاهد سهل انگاری عوامل نظارتی و حراستی در مدیریت شهری نشویم که موجب شرمندگی اعضای شورا و شهردار گردد؛ ضمنا دهکده طبیعت بخشی از پارک فدک بوده و تابع قوانین شهرداری است و احترام به قوانین و رعایت شئونات اسلامی خاص همه برنامه هاست.

وی در ادامه ایجاد جاده سلامت در جنوب شهر را اقدامی بسیار ارزشمند ذکر کرد و افزود: ایجاد مسیر جاده سلامت در جنوب شهر که مسیر دوچرخه و پیاده روی در آن طراحی شود، به ویژه در محدوده باغستان سنتی قزوین می تواند پر جاذبه باشد و ضرورت دارد در دستور کار مدیریت شهری قزوین قرار گیرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین، همچنین خواستار راه اندازی هشتک #یلدای_خانواده_همراه_با_فاطمیه توسط روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین شد و گفت: با توجه به اینکه در شب یلدا دورهمی خانواده ها را داریم که مصادف با فاطمیه است، می توان این هشتگ را راه اندازی نمود تا دیدگاه مردم و پیام های آنان را دراین موضوع ارزیابی نماییم. و در تدارک برنامه مناسب برای شهروندان از مشارکت مردمی مطابق سلایق خودشان بهره گیریم .

وی در بخش دیگری از جلسه که به بررسی لوایح شهرداری قزوین اختصاص داشت در طرح دیدگاه خود نسبت به لایحه توافق با آقای خوشگواری در شهرک دانش گفت: باید توافقات به گونه ای باشد که سهم شهرداری در آن نادیده گرفته نشود.

اشدری تصریح کرد: در پروژه راژیا در خصوص محاسبه اشتباه شهرداری ، کاربری تجاری خدماتی مجتمع مسکونی راژیا به امتیاز تجاری تبدیل و واگذار شد که خسارت قابل توجهی به سهم شهرداری و آسیب جدی به حقوق شهروندان وارد ساخت و در این پروژه نیز سهم شهرداری قزوین که همانا سهم شهروندان است نادیده گرفته شده و در حال حاضر نیز بخش حقوقی به نوعی درگیر است، لذا باید در توافقات دقت نظر بیشتری به خرج داد.

وی در ابتدای سخنانش در این جلسه یاد و خاطره مرحوم یزدانبخش سیاهکالی مرادی عضو فقید شورای اسلامی شهر قزوین را گرامی داشت.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط