سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۶

محسن حق شناس،

اعضای شورا باید در جریان کلیه قرار دادهای شهرداری قرار گیرند

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین باید در جریان کلیه قرار دادهای شهرداری قزوین و مصوبات کمیسیون ماده پنج قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، محسن حق شناس نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد طی سخنانی با بیان این مطلب اظهار کرد: اخیرا در شهرداری قزوین یک قرارداد با مبلغ سه میلیارد و 600 میلیون تومان منعقد شده که اعضای شورا از آن بی اطلاع هستند لذا به عنوان عضو شورا می خواهم تا اعضای شورا از کلیه قراردادهای شهرداری قزوین اعم از قراردادهای کاری مشاوره و خدماتی و غیره مطلع شوند.

وی افزود: این حق اعضای شوراست که بدانند این قراردادها چگونه و با چه شرایطی منعقد میشوند و پیمانکار مربوطه با چه فرآیندی انتخاب شده است.
 
به گفته نایب رییس مجلس محلی قزوین همچنین اعضای شورای اسلامی شهر قزوین باید از مصوبات کمیسیون ماده پنج نیز اطلاع یابند.

وی همچنین خطاب به ریاست شورا تصریح کرد در مکاتبات فی مابین شورا و شهردار قزوین چه به صورت محرمانه و غیر محرمانه که به اسم شورا انجام می شود حق اعضای شورا است که موضوعات را بدانند.

حق شناس همچنین خواستار ایجاد دبیرخانه قراردادها در شهرداری قزوین شد و گفت: متاسفانه در شهرداری قزوین اگر به دنبال اطلاعات از کلیه قراردادها باشیم به راحتی در دسترس قرار نمی گیرد بنابراین ضرورت دارد تا امور پیمان به عنوان دبیرخانه قراردادها اقدام شود.

وی همچنین از ریاست شورای اسلامی شهر قزوین خواست تا موارد مذکور را پیگیری نماید.

حق شناس در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لوایح شهرداری قزوین اختصاص داشت در خصوص لایحه تمدید سپرده در صندوق قرض الحسنه ثامن الائمه گفت: از شهرداری قزوین درخواست دارم تا در خصوص به کارگیری نیروی کار در این صندوق کنترل و نظارت شود تا شاهد حضور بازنشستگان در آن نباشیم همچنین نسبت به ارایه گزارش از اساسنامه این صندوق و ترکیب مدیران آن به شورا اقدام شود.

وی در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه ارسال پیامک در خصوص اطلاع رسانی عوارض خودرو گفت: حتما باید درآمد حاصل از این کار در بخش درآمدی منطقه یک ثبت شود نه در حساب هزینه ای و از طرف دیگر نیز موضوع ارسال پیامک می تواند برای سایر موضوعات عوارض شهرداری نیز به کار گرفته شود که شاید تجربه بدی نباشد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه جلسه که به بررسی لایحه طرح برون سپاری برخی از خدمات تاکسیرانی به دفاتر پیشخوان دولت و شرکتهای واجد شرایط گفت: با اصل موضوع موافق هستم اما بایستی این طرح پخته و چکش کاری شود و نرم افزارها و فضای مدیریتی این طرح بیشتر بررسی گردد و در مورد شرایط واگذاری و شرکتهای مورد نظر نیز حتما باید از شورا مجوز اخذ شود.

وی تاکید کرد: حتما باید در این سامانه شهرداری قزوین مالک برنامه نرم افزاری باشد و در مورد حمل نخاله های ساختمانی نیز باید استثنا قایل شوند چرا که به سازمان پسماند شهرداری قزوین واگذار شده و این موضوع باید از حمل بار مستثنی شود.

محسن حق‌شناس در ادامه بر لزوم آموزش و به کارگیری افراد متخصص در زمینه توزیع فیش های انبوه در شهرداری قزوین تاکید کرد و گفت: بهتر است تا یک تیم تخصصی برای این موضوع آموزش ببینند و برای سال آینده در خصوص تامین درآمد پایدار ، بلوک بندی و تخلف یابی از پلاک ها و تاییدیه در درب منازل شهروندان را انجام دهند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین در ابتدای سخنانش در این جلسه ضمن تبریک روز دانشجو به سالروز تاسیس خبرگزاری ایسنا نیز اشاره کرد و از تلاشهای خبرنگاران این خبرگزاری که یکی از یاران شورا می باشد قدردانی نمود.

وی همچنین از تلاشهای صادقانه و ایثارگری های پرستاران به مناسبت روز پرستار قدردانی کرد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط