چهارشنبه ۱۳۹۱/۰۴/۱۴

نصرتي، شهردار قزوين اعلام كرد؛

شهرداري قزوين پيشرو در شهرداري الكترونيك

شهرداري قزوين به منظور تكريم شهروندان، حفظ حقوق شهروندي، كنترل دقيق، شفاف‌سازي و ارائه خدمات بهتر و سريع‌تر به عنوان يكي از شهرداري‌هاي پيشرو به آخرين دستاوردهاي فناوري و شهرداري الكترونيك مجهز شده است.

 

شهردار قزوين گفت: با توجه به اينكه شهرداري قزوين بسترهاي ارائه خدمات الكترونيكي را فراهم كرده است توانسته در عرصه فناوري و شهرداري الكترونيكي يكي از شهرداري‌هاي پيشرو در راستاي تكريم شهروندان، حفظ حقوق شهروندي، كنترل دقيق، شفاف‌سازي و ارائه خدمات بهتر و سريع‌تر باشد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در خصوص آخرين اقدامات مجموعه شهرداري در زمينه ارائه خدمات به صورت الكترونيكي و با اشاره به اينكه در راستاي اجراي ماده 46 برنامه پنجم توسعه كشور بايد تا پايان برنامه  ارائه خدمات به صورت الكترونيكي و از طريق شبكه ملي اطلاعات باشد، افزود: با توجه به آماده كردن زير ساخت‌هاي لازم از جمله بايگاني الكترونيكي، راه‌اندازي پرتال، تهيه تجهيزات و سخت افزار مورد نياز، آموزش كاربران و تهيه نرم افزار يكپارچه شهر سازي و يكپارچه نمودن اطلاعات در سه منطقه شهري شهرداري قزوين آمادگي الكترونيكي لازم را كسب كرده است و امروز خود، يكي از شهرداري‌هاي پيشرو در عرصه فناوري و شهرداري الكترونيكي مي‌باشد.
نصرتي با بيان اينكه در راستاي تكريم ارباب رجوع و ارائه هر چه سريعتر و دقيق‌تر خدمات در سيستم يكپارچه سازي، شهرداري توانسته خدماتي همچون صدور پروانه ساختماني، تمديد پروانه ساختماني، صدور پايانكار و  صدور گواهي عدم خلاف را به صورت الكترونيكي به شهروندان  ارائه دهد، بيان كرد: تهيه پاسخ استعلام، پرداخت عوارض خودرو، نوسازي، صنفي، ملاحظه مفاصا حساب نوسازي، صنفي و مجوزهاي صادر شده جهت ملك، انجام امور كميسيون ماده صد و تاريخ صدور آنها، جستجوي متوفي و انجام محاسبات، ملاحظه مستندات و مصوبات شهرداري به صورت الكترونيك تحت عنوان دانش‌نامه و پيگيري درخواست‌هاي شهروندان به صورت آنلاين از ديگر خدماتي است كه شهرداري به صورت الكترونيكي به شهروندان ارائه مي‌دهد.
شهردار قزوين اضافه كرد: ارائه خدمات الكترونيكي‌، استفاده بهينه از زمان و كنترل دقيق‌تر و دسترسي سريع به منابع داخل و بيرون، كاهش حجم كارها و مراجعات حضوري، كاهش رفت و آمدها و ترافيك و بهبود روابط شهرداري و شهروندان، دريافت باز خورد شهروندان از خدمات شهرداري، افزايش درآمد و سرعت كار با اطمينان بالا را در پي دارد و همچنين از دوباري‌كاري‌ها در هنگام محاسبه عوارض به صورت دستي و ايراد در ميزان مبالغ ريالي جلوگيري خواهد شد.
اين مقام مسوول با بيان اينكه با ارائه خدمات الكترونيكي بسياري از واسطه‌ها در اين بين حذف مي‌شوند، افزود: تا آينده‌اي نزديك شهروندان خواهند توانست با مراجعه به پرتال شهرداري از ضوابط و مقررات و تراكم مربوط به ملك خود مطلع شوند و اطلاع كامل نسبت به ارزش ملك خود كسب كنند.
وي اعلام تخلف پويا، اعلام ضابطه حجمي و حذف پروسه دستور تهيه نقشه را از برنامه‌هاي آينده شهرداري به صورت الكترونيكي عنوان و بيان كرد: هدف شهرداري بهره‌برداري كامل شهروندان از 100درصد خدمات قابل ارائه است تا مردم بتوانند به حقوق شهروندي و قانوني خود واقف گردند و همچنين دسترسي آسانتري نسبت به خدمات شهرداري داشته باشند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط