شنبه ۱۳۹۱/۱۱/۲۸

فرازمند، مديرعامل سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قزوين:

ايستگاه مطالعه پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قزوين افتتاح شد

ايستگاه مطالعه پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قزوين با 15عنوان كتاب افتتاح شد.

 

مديرعامل سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قزوين گفت: اين ايستگاه داراي 15 عنوان کتاب است و براي هر عنوان 400 نسخه کتاب در هر ماه شارژ شده و 6 هزار نسخه کتاب نيز توزيع مي‌شود.
سعيد فرازمند در مراسم افتتاح اين ايستگاه افزود: کتاب‌هاي اين ايستگاه با موضوعات ديني، تاريخي، زن و خانواده، علوم و فنون و كودكان و نوجوانان است که مسافران مي‌توانند کتاب مورد علاقه خود را به صورت رايگان انتخاب و به امانت ببرند و پس از مطالعه به همان ايستگاه و يا يکي از ايستگاه هاي نزديک سطح شهر و حتي کتابخانه هاي کشور  پس دهند.
وي اظهار كرد: راه اندازي ايستگاه هاي مطالعه در شهرهاي کشور شرايطي را مهيا مي كنند تا اقشار مختلف بتوانند با گذراندن بخشي از اوقات فراغت، ميزان آگاهي و اطلاعات خود را درباره موضوعات مختلف افزايش دهند .
فرازمند اظهار اميدواري كرد: با اجراي اين طرح، قدم هاي محكمي در راستاي برآورده ساختن دغدغه هاي مقام معظم رهبري در مقوله مطالعه برداشته شود.
محمد رضا مولايي، سرپرست اداره کل کتابخانه هاي استان قزوين نيز در اين مراسم گفت: راه اندازي ايستگاه مطالعه به منظور ترويج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخواني يکي از برنامه هاي فرهنگي نهاد کتابخانه هاي عمومي کشور به شمار مي‌رود كه در آن، کتاب هاي زيادي با موضوعات مختلف در قفسه هاي مخصوص در اختيار مردم و علاقه مندان قرار مي گيرد .
وي افزود: با داير کردن ايستگاه هاي مطالعه در مکان هاي عمومي نظير بيمارستان ها، اتوبوس ها و مدارس مي توانيم فرهنگ کتاب و کتابخواني را در بين جوانان و دانشجويان گسترش دهيم تا روز به روز شاهد افزايش فرهنگ کتابخواني در جامعه باشيم.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط