پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۳/۱۳

انصاري رناني، رئيس دانشگاه غير انتفاعي بصير:

دهکده طبيعت قزوين به يک مجموعه بي‌نظير تبديل خواهد شد

قاسم انصاري رناني، رئيس دانشگاه غير انتفاعي بصير آبيک در بازديد از دهکده طبيعت بوستان ملي باراجين قزوين، اين مجموعه را فضايي براي آشتي انسان‌ها با طبيعت دانست.

به گزارش روابط عمومي دهکده طبيعت بوستان ملي باراجين قزوين؛ معاون پژوهشي دانشگاه علامه طباطبايي و رئيس دانشگاه غير انتفاعي بصير آبيک گفت: دهکده طبيعت بوستان ملي باراجين قزوين يک مرکز آموزشي بزرگ است.

وي افزود: آشنايي من با مهندس نوري، مديريت توانمند دهکده طبيعت به 30 سال قبل باز مي گردد، با توجه به اين آشنايي و بازديدي که قبلا از دهکده داشتم، به دانشجويان و اساتيد توضيح دادم که ما براي بازديد از  يک دانشگاه بزرگ آموزش معرفت طبيعت و زيست حيوانات به قزوين مي رويم.

انصاري رناني، مدير دهکده طبيعت را يک عارف خطاب کرد و افزود: مهندس نوري يک عارف و عاشق است، با توجه به ويژگي هاي فردي وي، دهکده طبيعت تنها به محلي براي تربيت حيوانات به گونه اي که مورد پسند انسان است تبديل نشده و مهندس نوري بر اساس شناختي عميق از زيست حيوانات، دهکده را به محلي نزديک به طبيعت و زيستگاه حيوانات تبديل کرده است.

وي ادامه داد: زندگي عقاب و شاهين در لانه کبوتر، هم زيستي گرگ و سگ براي نگهباني گله از موارد نادري است که مهندس نوري با الهام از طبيعت، شرايط آن را فراهم کرده اند.

انصاري شاد و زنده بودن حيوانات را دليل لذت بخش بودن بازديد از دهکده بيان کرد و توضيح داد: اساتيد و دانشجويان از مجموعه هاي مختلف نگهداري حيوانات بازديد کرده اند اما فضاي دهکده طبيعت با همه بازديد هايي که داشته اند متفاوت است؛ تفاوت بزرگ آن نيز به زنده و سرحال بودن حيوانات با وجود مصدوم و تير خورده بوده بسياري از آن ها باز مي گردد.

رئيس دانشگاه غير انتفاعي بصير در آخر با تقدير از شهرداري قزوين و مديريت دهکده براي ايجاد اين فضا گفت: با توجه به آن چه از مديريت مهندس نوري سراغ دارم، مطمئن هستم دهکده طبيعت با اجراي ايده‌ها و برنامه هاي خلاقانه مديريت دهکده، در آينده نزديک به مجموعه اي بي نظير تبديل خواهد شد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط