پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۳

پورزرندي، مديرعامل بانک شهر:

اختصاص70درصد از منابع بانک شهر به پروژه‌هاي شهري

مديرعامل بانک شهر از اختصاص 70درصدي منابع اين بانک به اجراي پروژه هاي شهري خبر داد.

به گزارش پيام شهر، حسين محمدپورزرندي که در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين سخن مي‌گفت، با اعلام اين خبر افزود: اين بانک با حمايت از پروژه‌هاي عمراني شهرها، تلاش دارد نقش مهمي در تامين درآمد و توسعه پايدار شهرداري‌ها ايفا کند.

 وي اظهار کرد:  شهرداري‌ها به عنوان سهامداران اصلي بانک شهر هستند و اين بانک نيز با حمايت از پروژه‌هاي مختلف عمراني سعي در ارتقاء سطح کيفي زندگي شهروندان دارد.

مديرعامل بانک شهر از حمايت اين بانک از پروژه‌هاي حمل و نقل شهري به منظور رفع آلودگي هوا به عنوان معضل اساسي کلان شهرها  خبر داد و گفت : بانک شهر به دليل اهميت توسعه حمل و نقل شهري و تاثير آن در کاهش آلودگي هوا، از پروژه‌هاي حوزه توسعه حمل و نقل عمومي مانند مترو در کلا‌ن شهرها حمايت مي کند

پورزرندي با اشاره به اين که در زمينه سرمايه‌گذاري داخلي يکي از مهم‌ترين راهکارها، ارتقاء مشارکت مردمي از طريق اعتمادسازي و فراهم کردن بسترها و سازوکارهاي مورد نياز است، افزود: مشارکت مردمي، به معناي همکاري داوطلبانه شهروندان در برنامه‌ريزي جوامع است که زمينه توسعه شهري را در تمامي ابعاد فراهم مي‌آورد.

وي با بيان اين که امروزه در برنامه‌ريزي شهري، مشارکت مردم يکي از نيازهاي اساسي برنامه‌ريزي است، يادآور شد: درحال حاضر10درصد از منابع  بانک شهر از سوي شهرداري ها و بقيه توسط شهروندان تامين مي شود.

وي از افزايش سرمايه اين بانک تا سقف دو هزار ميليارد تومان تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: درحال حاضر اين بانک داراي سرمايه اي معادل يکهزار و600 ميليارد تومان است.

پورزرندي ادامه داد: خوشبختانه بانک شهر به اعتقاد نظام بانکي کشور توانسته درعمر کوتاه خود جايگاه مطلوبي را در بين بانک هاي کشور کسب کند.

اين مسئول با اشاره به وجود261 شعبه و يکصد باجه بانک شهر در سطح کشور خاطر نشان کرد: اين بانک با اقداماتي از جمله توسعه بانکداري الکترونيک، راه‌اندازي پيشخوان‌هاي شهرنت، توسعه خدمات کارت‌هاي شهروندي و تسهيل در ارائه پرداخت شهروندان، علاوه بر جلب رضايتمندي شهروندان، با صرفه‌جويي در وقت و هزينه آنان، با کاهش ترددهاي شهري، سعي دارد تا خدمات مناسبي را به مشتريان ارايه دهد.

وي از راه اندازي 10باجه اين بانک در مناطق کمتر توسعه يافته قزوين خبر داد و گفت: توسعه و ارتقاء کيفي زندگي شهروندان از اهداف مهم بانک شهر است.

پورزرندي افزود: در راستاي ارتقاءخدمات اين بانک و برقراري پوشش هاي بيمه اي مورد نياز مجموعه بزرگ شهرداري و بانک شهر، بزودي مجوز بيمه شهر نيز دريافت مي شود.

مديرعامل بانک شهر از دريافت مجوز مرحله سوم ارزي خبر داد وخاطر نشان کرد: اين موضوع، موفقيتي ديگر براي بانک شهر محسوب مي‌شود و بر اساس آن اين بانک مي‌تواند در همه فعاليت‌هاي ارزي بدون محدوديت و به شکل گسترده‌اي ورود پيدا کند.

پور زرندي درادامه با اشاره به مشکلات اقتصادي شهرداري ها گفت: در حال حاضر  بخش مسکن که يکي از منابع مهم درآمدي شهرداري ها به شمار مي آيد و با رکود مواجه مي باشد؛ دولت بايد براي رونق بخشيدن به اين بخش و300 صنعت وابسته به آن برنامه ريزي مناسبي نمايد.

تاسيس دفتر نمايندگي شرکت هاي وابسته به بانک شهر در قزوين

مسعود نصرتي شهردار قزوين نيز در اين جلسه با قدرداني از زحمات مديرعامل بانک شهر در ارائه خدمات مناسب در شهر قزوين گفت: به زودي دفتر نمايندگي شرکت هاي وابسته به بانک شهر در قزوين تاسيس مي شود.


وي حُسن همراهي و تشريک مساعي بانک شهر در ارائه خدمات مناسب براي توسعه کمي و کيفي پروژه‌هاي عمراني شهرداري قزوين را قابل تقدير دانست و افزود: رويکرد مثبت و ارزشمند مجموعه بانک شهر اثرات مطلوب و قابل‌توجهي را در توسعه شهر ها دارد.

شهردار قزوين تصريح کرد: در مدت کوتاهي که از عمر بانک شهر مي گذرد تحولات مطلوبي صورت گرفته و در حال حاضر به دليل ارائه خدمات مناسب ، اين بانک جزء سه بانک خصوصي مطرح کشور مي باشد.

نصرتي خاطر نشان کرد: براساس چشم انداز سه ساله، بانک شهر جزء سه بانک اول کشور در بخش خصوصي ودولتي خواهد بود.

وي گفت: بانک شهر قزوين نيز که مديريت منطقه هفت کشور با داشتن هفت استان زيرمجموعه را بر عهده دارد، توانسته در زمره سه منطقه اول کشور قرار گيرد.

شهردار قزوين با اشاره به انتظارات مجموعه مديريت شهري از اين بانک بيان کرد: امروزه شاهد گسترش فعاليت‌هاي اين بانک در شهرها و حمايت آن از پروژه‌هاي شهري سراسر کشور هستيم؛

که انتظار مي رود اين بانک براي اجراي هرچه بهتر پروژه هاي عمراني شهر که بخشي از آن طي قراردادي به قرارگاه خاتم الاوصياء واگذار شده است ما را ياري نمايد.

نصرتي يادآور شد: شهرداري قزوين براي توسعه شهر و ارائه خدمات مناسب به شهروندان سعي دارد با توجه به تمام مشکلات اقتصادي که دامن گير شهرداري ها است، پروژهاي شهري را اجرا کند.

 وي ادامه داد: دراين راستا بخشي از کار به قرارگاه خاتم الاوصيا محول شده و اين قرارگاه متقاضي تامين 40 از درصد از منابع به صورت وام بانکي است.

شهردار قزوين گفت: اميدواريم با تعامل با يکديگر هرچه بيشتر در راستاي اصلاح و تقويت امور تلاش کنيم.

 

استفاده از منابع بانک شهر براي توسعه شهر قزوين

فرج‌اله فصيحي رامندي، رييس شوراي اسلامي شهر قزوين نيز در اين جلسه خواستار استفاده از منابع بانک شهر در توسعه وآباداني شهر قزوين شد.

وي گفت: مجموعه مديريت شهري قزوين مي تواند در تحقق برنامه ها و پروژه هاي شهري ضمن تعامل دو سويه با بانک شهر، از منابع مالي اين بانک استفاده نمود.

رييس شوراي شهر قزوين ضمن قدرداني از خدمات الکترونيکي اين بانک در قزوين امروزه شاهد موفقيت و پيشرفت اين بانک در عرصه هاي مختلف نظام بانکي کشور به ويژه جذب منابع هستيم.

فصيحي رامندي خاطر نشان کرد: اميدواريم بتوانيم از خدمات اين بانک به بهترين شکل استفاده کنيم.

پيشخوان شهر نت درقزوين راه اندازي شود

حسين صلح جو عضو شوراي اسلامي شهر نيز در اين جلسه پيشنهاداتي براي افزايش همكاري بين بانك شهر و شهرداري قزوين ارائه داد و گفت: با توجه به اين که يکي از سياست هاي بانک شهر توسعه شعب در نواحي مختلف است و ازآنجايي که شهر قزوين با اتصال به نواحي منفصل گسترش يافته است، خواستار گسترش "پيشخوان شهر نت" در قزوين هستيم.

وي با اشاره به ضرورت ايجاد نمايندگي شرکت هاي وابسته به بانک شهر در قزوين افزود: علاوه بر اين که در موضوعات مطرح شده خواستار همکاري ويژه بانک شهر هستيم و معتقديم براي رونق حوزه گردشگري مي توان به حمايت هاي بانک شهر تکيه کرد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط