12/17/2015

حقيقت‌خواه، مسوول دبيرخانه همايش جهاني سرويس بهداشتي در قزوين:

شهرداري قزوين براي احداث سرويس‌هاي بهداشتي 10ميليارد ريال هزينه کرده است

سمانه حقيقت‌خواه، مسوول دبيرخانه همايش جهاني سرويس بهداشتي در شهرداري قزوين گفت: شهرداري قزوين از سال 89 تا 93 براي احداث و بهره‌برداري از سرويس‌هاي بهداشتي در شهر بيش از 10ميليارد و 799 ميليون ريال هزينه کرده است.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ سمانه حقيقت خواه افزود: در اين مدت شهرداري قزوين در منطقه يک 46 چشمه در 7 مکان، در منطقه دو 127 چشمه در  18 مکان و در منطقه سه 85 چشمه در 14 مکان که 6 مکان آن در منطقه بوستان ملي باراجين است، احداث و بهره برداري کرده است.

وي اضافه کرد:  اکنون بيش از 80 درصد بوستان‌هاي شهر قزوين داراي سرويس بهداشتي هستند.

حقيقت خواه با اشاره به مصوبه شوراي اسلامي شهر مبني بر مساعدت مالي شهرداري قزوين براي مرمت و احداث سرويس‌هاي بهداشتي مساجد بيان کرد: طبق مصوبه شوراي شهر، شهرداري قزوين مي‌تواند به منظور ارائه خدمات بيشتر به شهروندان، به هيأت امنا مساجدي از جمله چهار انبيا، زبيده خاتون، مسجد وليعصر، مسجد سجاديه،  امازاده اسماعيل، مسجد شيشه گرها، مسجد حجتي، مسجد شهيد ثالث، مسجد سنجيده، مسجد حضرت زهرا  و مسجد حضرت ابوالفضل براي مرمت و احداث سرويس بهداشتي کمک مالي کند و مساجد هم نيز متعهد شوند که در طول روز درب سرويس‌ها را باز نگه دارند تا عموم مردم بتوانند از اين اماکن استفاده کنند.

وي اضافه کرد: در 4 سال گذشته مبلغي بيش از يک ميليارد و 525ميليون ريال از سوي شهرداري قزوين به مساجد در اين خصوص مساعدت شده است.

حقيقت خواه در ادامه پيشنهاد داد: با توجه به اينکه اولويت اول در احداث سرويس‌هاي بهداشتي در شهر، اماکن پرتردد است، و نيز با در نظر گرفتن هزينه‌هاي صفر تا صد احداث تا بهره‌برداري يک سرويس بهداشتي، شهرداري با شناسايي مساجد موجود در اين اماکن (مثل خيابان امام به خصوصً مقابل بازار و وجود مسجد آقا سيد علي در اين مکان) هزينه حفظ و نگهداري از سرويس هاي بهداشتي آن مسجد را به عهده بگيرد تا هم ارائه خدمات به شهروندان صورت گيرد و هم از هزينه‌هاي ساخت، بروکراسي اداري (مجوزها، استعلامات، انتخاب پيمانکار و ...) و تهيه زمين و ... جلوگيري به عمل آيد.

وي در ادامه گفت: پيشنهاد مي‌شود همچنين در روز بازارهاي سازمان ميادين که تعدادي زيادي از مردم به اين اماکن مراجعه  و از طرفي خود فروشندگان نيز ساعات زيادي از روز را در آنجا سپري مي‌کنند، با نصب سرويس‌هاي بهداشتي سيار مي‌توان هم ارائه خدمات را بهتر و هم رضايت شهروندان را ايجاد کرد و هم در مواقع لزوم از اين کانکس‌ها در جاهاي ديگر استفاده کرد.

مسوول دبيرخانه همايش جهاني سرويس بهداشتي بر توجه ويژه به جانبازان، معلولين و سالمندان در ساخت سرويس هاي بهداشتي جديد و اصلاح سرويس هاي بهداشتي قديمي، مشاوره به ساير شهرها درباره ساخت سرويس هاي بهداشتي و ارسال طرح هاي موجود، نظارت بر سرويس‌هاي بهداشتي شهر براي رفع مشکلات موجود تاکيد کرد.

حقيقت‌خواه اظهار کرد: احداث سرويس بهداشتي در مکان‌هايي مانند دوراه همدان، چهار راه وليعصر، خيابان شهيد بابايي، خيابان طالقاني و خيابان تهران قديم، احداث سرويس بهداشتي ضروري است.

پايان پيام

 

 

related images