شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۷

بنیاد مسکن آماده همکاری با شهرداری قزوین در اجرای طرح عمرانی است

نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آمادگی این بنیاد در اجرای طرح های عمرانی شهرداری قزوین به ویژه ساخت مسکن، برج و خدمات شهری است.

اکبر نیکزاد در آئین افتتاح پروژه های شهرداری قزوین که به مناسبت روز شهردار در برج تجارت برگزار شد،افزود:حدود 15 سال است در ساخت مترو با شهرداری مشارکت داریم و در ساخت جاده اهواز به بندر امام خمینی (ره) موفق بودیم و آمادگی داریم در استان قزوین نیز در اجرای طرحهای عمرانی با شهرداری قزوین   مشارکت داشته باشیم.

 

این مسئول اظهار کرد:در حال حاضر در 23 نقطه کشور ستاد بازسازی را فعال شده و این ظرفیت می تواند در اختیار شهرداری قزوین هم قرار گیرد و هر جا لازم بود تا در برج سازی و ساختمان سازی مشارکت داشته باشیم. قزوین موقعیت ویژه ای در حوزه شهری، اقتصاد و صنعت و کشاورزی دارد و افتتاح طرح های مهم و کلان از کارهایی است که می تواند نیاز آینده این شهر را برطرف کند.

 

وی اضافه کرد:استقرار دبیرخانه مجمع جهانی شهرهای اسلامی در قزوین بیانگر اهمیت این شهر تاریخی است و همه ساله شاهد برگزاری مراسمی در سطح بین المللی هستیم که می تواند در معرفی این شهر موثر باشد.

 

نیکزاد در بخش دیگری از سخنانش گفت:قزوین مناطق گردشگری متعددی دارد و بوستان طبیعی باراجین از مناطق زیبایی است که می تواند برای هر گردشگری جذاب باشد و اوقات مفرح و ساعت لذت بخشی را برای خانواده ها رقم بزند.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: افتتاح برج تجارت در قزوین با 238 واحد تجاری، می تواند به رونق فضای کسب و کار کمک کند و پیشنهاد می کنیم در استانه سال نو به همین مناسبت 238 بسته معیشتی تهیه شده و در میان نیازمندان توزیع شود.

 

وی خواستار ایجاد غرفه هایی در برج تجارت برای عرضه پوشاک اسلامی کرد و مدیران مجموعه پیشنهاد داد غرفه هایی از واحدهایی تجاری را برای عرضه پوشاک اسلامی اختصاص دهند تا این مکان به مرکز عرضه مدلهای جدید و مناسبی از پوشاک برای بانوان تبدیل شود.

 

این مسئول در ادامه گفت:از یک میلیون واحد مسکونی که بایستی در کشور ساخته شود از سوی بنیاد مسکن تعداد 400 هزار واحد تعهد شده که تاکنون توانسته ایم 388 هزار واحد را احداث کنیم و 12 هزار واحد را در سال آینده احداث می کنیم.

 

نیکزاد اظهارداشت:در سال آینده 412 هزار واحد در شهرها و روستاها خواهیم ساخت تا گامی در مسیر خانه دار شدن مردم برداشته شود. وی در خاتمه گفت: نوسازی بافت فرسوده نیز در 10 شهر کشور آغاز شده و ساخت 11 هزار و 230 هزار واحد فرسوده در بافت قدیمی تهران در دست اجراست.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط