جمعه ۱۳۹۰/۱۱/۰۷

صادقي، مدير منطقه يک شهرداري قزوين:

قرارگرفتن در محدوده بافت فرسوده مهم‌ترين دغدغه منطقه يک شهرداري قزوين است

بيش تر ابنيه‌هاي تاريخي و اماکن متبرکه شهر در اين منطقه واقع شده که فرسوده بودن آن يکي از اصلي‌ترين چالش هايي است که در منطقه يک شهرداري با آن روبه‌رو هستيم.

 

مديرمنطقه يک شهرداري قزوين، مهم‌ترين دغدغه موجود در اين منطقه را قرار گرفتن در منطقه بافت فرسوده اعلام کرد و گفت: بيش تر ابنيه‌هاي تاريخي و اماکن متبرکه شهر در اين منطقه واقع شده که فرسوده بودن آن يکي از اصلي‌ترين چالش هايي است که در منطقه يک شهرداري با آن روبه‌رو هستيم.
فرامرز صادقي در گفت و گو با پيام شهر با اشاره به اينکه از ابتداي سال جاري تاکنون افزون بر 800 مورد اقدامات عمراني در بافت فرسوده صورت گرفته است، بيان کرد: با توجه به تسهيلاتي که دولت و شهرداري جهت نوسازي بافت فرسوده در نظر گرفته است، تاکنون منطقه يک شهرداري حدود 20 ميليارد ريال تحقيقات حاصل از اين ساخت و سازها را به شهروندان ارايه کرده است.
وي همچنين يکي از مهم ترين نتايج تسهيلات در نظر گرفته شده جهت توسازي بافت‌هاي فرسوده را افزايش 50 درصدي ساخت و سازها در اين محدوده نسبت به سال گذشته عنوان کرد.
مدير منطقه يک شهرداري، عدم هدايت آب هاي سطحي و همچنين نبود شبکه جمع‌آوري فاضلاب در محدوده بافت قديمي را از ديگر معضلات اين محدوده عنوان کرد و گفت: به همين دليل بيش از دو هزار حلقه چاه در سطح منطقه وجود دارد که ضروري است ارگان‌هاي ذي‌ربط نسبت به رفع اين مشکل اقدام کنند.
صادقي از ديگر مسايل موجود در منطقه يک شهرداري قزوين را وجود ساختمان‌هاي متروکه، آب انبارهاي زياد و همچنين زيرزمين‌ها و انبارهاي قديمي در زير معابر سطح منطقه اعلام و بيان کرد: به دليل عدم دسترسي به اين مکان‌ها وجود آنها تنها در زمان وقوع حادثه مشخص مي‌شود.
وي وجود آثار تاريخي، فرهنگي، مذهبي و گردشگري را در بيش از 150 هکتار از زمين‌هاي سطح منطقه، همچنين عدم وجود زمين‌هاي مناسب جهت احداث اماکن عمومي مانند بوستان را از ديگر مسايل پيش روي اين منطقه برشمرد.
پايا پيام

 

تصاویر مرتبط